Onterechte melding VMCI Bus Driver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
254
Dag allemaal,

In een relatief schone VM met Windows 8.1 krijg ik sinds korte tijd de melding van het onderhoudscentrum dat ik een probleem met VMCI Bus Device kan oplossen. Wanneer ik op de link klik, krijg ik het bericht: Your solution could not be downloaded, because.... Ik ben overigens gewoon verbonden met internet. Maar goed, bij VM's zijn dit soort berichten niet zo vreemd.

Het vreemde is dat wanneer ik bij het betreffende apparaat in apparaatbeheer ga kijken de VMCI Bus Device geen enkele fout geeft. De driver komt met mee met VMWare Tools. Deze heb ik al opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat. Ook heb ik het apparaat verwijderd en na opnieuw opstarten automatisch weer toe laten voegen. Ook dit helpt niet. Zelfs in de safe mode geeft het Onderhoudscentrum deze melding. Exact: PnPDriverNotFound. Ook het commando sfc /scannow heeft geen bijzonderheden opgeleverd.

Zelf vermoed ik dat het probleem zich in de communicatie tussen de apparaten en het Onderhoudscentrum bevindt. Ik weet alleen niet hoe ik dit moet oplossen. Ik kan natuurlijk het bericht ook gewoon archiveren, maar ik zou graag willen weten waar het vandaan komt. Verder zou het nog een mogelijkheid zijn om het onderhoudscentrum te resetten, maar ik weet niet of en hoe dit kan.

Groet,
Anton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan