Windows 10 gaat pas zoeken na Enter

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Beste mensen,

als ik op Start druk of klik en iets intyp, gaat Windows 10 pas zoeken na het geven van een Enter?

Dat klopt toch niet? Hij moet toch meteen gaan zoeken?

Dank!
 
Dit komt doordat ( zo is het bij w10 ! ) Windows 10 zeker bij jou nog niet klaar met indexeren is of was, en meestal dit vanzelf na een poosje opgelost zal worden ..

Bron==-> KLIK
 
Laatst bewerkt:
Nee, is al weken zo, indexeren is trouwens oko al voltooid... :(
 
:confused: Och jeh dan is wat anders ik las zo vanuit deze onder link, maar is het niet ( volgens bron ! ) zo dat die toch nog na poosje vanzelf opgelost word ? :( ( ik gebruik windows 10 nog niet ! ) ..
 
Hallo Peter kun je dit eens proberen. Bij 4 hoef je niets te klikken. Kijk eens bij geavanceerd of daar iets is te halen.

indexeren.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik kom hier nog even op terug:

Vraag 1: als ik op Start druk of klik en iets intyp, gaat Windows 10 pas zoeken na het geven van een Enter? Is dat bij jullie ook zo? In Vista/7 ging hij meteen zoeken.

Vraag 2: mijn verkenner zoekt niet in bestandsinhoud. Ook dat lijkt me niet normaal. Is dat een instelling, of een fout?

Dank!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Peter. Dit is wat ik denk wat je bedoeld.

zoeken1.JPG En dit is zoeken via de verkenner. Typ je daar het woord schilderen dan komen alle documenten met daarin de naam schilderen naar voren.

zoeken 2.JPG Als je hier wat typt en niets doet, dan verschijnen er allerlei documenten met de inhoud. In dit geval schilderen

Dus zonder enter te geven.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/search-file-explorer
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat bedoel ik. Ik moet wél eerst een enter geven, want als ik schilderen intyp zie ik het volgende:
Startmenu.png

Daarna moet ik dus op enter drukken. Erg irritant. Hoort dus niet?

In Vista en Win7 kon ik in de verkenner ook in bestandsinhoud zoeken, zoals op dit willekeurige plaatje van internet:

zoekopdracht-bestandsinhoud.png

Die optie zie ik niet meer, en ook zoek hij niet in bestandsinhoud (= een woord in een bepaald document, bijvoorbeeld).

Soms weet je niet meer de bestandsnaam, maar wel een woord uit de inhoud.
 
Peter. Dit is wat ze er over te melden hebben. Dan zoek hij de gehele computer af met belangrijke dingen. Als je een woord intypt uit een ducument dan vind hij dit document waar het woord instaat ook. Het gaat allemaal net even anders.

Ik heb bijvoorbeeld een document schilderen. In dat document staat het woord primer. Typ ik primer dan vind hij dat in het document schilderen feilloos.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/getstarted-search-for-anything
 
Laatst bewerkt:
Zo hoort het ook. Bij mij gebeurt dat dus allemaal niet, en ik zou graag weten hoe dat te verhelpen.
 
Mijn computerdealer heeft het probleem vandaag geanalyseerd:
Helaas is het zoekprobleem op dit moment niet op te lossen, aangezien het een bug in Windows 10 betreft. Alles wat op de C schijf staat wordt wel direct gevonden, maar om op een 2e partitie te zoeken dient er na de zoekopdracht eerst op "Enter" gedrukt te worden. Verschillende trucjes om Windows 10 "voor de gek te houden" hebben helaas niet geholpen.

Zie ook:
http://forums.windowscentral.com/cortana/372386-why-wont-cortana-search-d-drive-only-c.html

Hebben jullie advies?

En: was het wel raadzaam van de computerdealer om mij een systeem met 2 partities te verkopen, wetende dat dit probleem al in maart 2015 bekend was?
Dan was ik wellicht beter af geweest met een enkele schijf. Of moet ik nu echt de komende 5 jaar vele malen per dag extra op enter klikken? Weinig zin in... :(

Is er wellicht een programma van derden dat wél makkelijk zoekt en indexeert?
 
Laatst bewerkt:
Met 2 partities is niets mis mee, daarmee voorkom je dat alle data op C: komt te staan en dus wordt vermengd als het ware met je OS bestanden. Je kunt ten 1e je C: partitie klein houden (sneller) en je persoonlijke data verplaatsen naar D:
De entertoets doe je beslist geen eer aan, i.p.v. overal op "ok" of "opslaan" of wat dan ook te moeten klikken druk je op enter. Sneller dan jouw methode.
Er zijn sowieso programma's in Windows waar je alleen de entertoets kunt gebruiken "Opdracht Prompt" b.v.
Kwestie van wennen en vele malen sneller.
Als je jouw besturingssysteem kent hoef je zelden of nooit te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je de eerdere berichten niet hebt meegekregen.

Het gaat er hier om dat Win 10 niet in 2 partities wil zoeken zonder op enter (of OK) te drukken, erg lastig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan