Twee maal geïnfecteerde mail verstuurd naar adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoeker9140

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Berichten
30
Hallo,
nog maar eens beroep doen op jullie kennis. Op 1 maand tijd heb ik 2 maal een infectie gehad die mails stuurde aan personen in mijn adresboek. Ik heb Avast steeds aan, heb Windows 8.1 (wegens het onveilige XP...) en mailprogramma is Outlook2007.
Is het nodig een ander programma te installeren naast Avast?
Kan het te maken hebben met de problemen die ik had met mijn browser Firefox (zie thread hieronder: Onbekend virus- browser overstelpt met reklame). Ik gebruik ondertussen geen Firefox meer, maar Chrome en heb nu geen problemen meer.
Beste dank voor dit prachtig forum.
 
Ikzelf gebruik AVG, en regelmatig scan ik met MBAM.
 
Ik heb ook een scan gedaan met MBAM. Heeft Winzip Malware Protector eraf gegooid. Momenteel heb ik niets meer gehad. Ik weet niet of het voldoende is want de twee vorige keren dat ik ongewild geïnfecteerde mails heb rondgestuurd lagen ook een tijdje uit elkaar. Ik hoop dat het weg is want het is zeer onaangenaam te horen dat je virussen aan het verspreiden bent... Misschien nog suggesties hoe dit binnengekomen kan zijn en om dit te vermijden in de toekomst? Kan die Winzip Malware Protector die valse mails hebben veroorzaakt?
Dank voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan