De LAN-verbinding heeft geen geldige IP-Configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

KHolla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2015
Berichten
3
Hallo allemaal,

Een aantal dagen geleden zat ik rustig te internetten op m'n PC, toen ik ineens geen verbinding meer had (via een LAN-verbinding). Ik keek gelijk op m'n mobiel, en had daar gek genoeg wel gewoon WiFi, wat via hetzelfde modum komt. Ik heb eens gekeken naar waar het aan zou liggen, en kwam tot de ontdekking dat m'n switch z'n beste tijd had gehad (aangezien de stekker hiervan zo ongeveer uit elkaar viel). Op dit moment heb ik dus een nieuwe switch gekocht, en aangesloten, maar ik krijg geen verbinding met het netwerk. Na wat geprobeer kreeg ik de melding ''De LAN-verbinding heeft geen geldige IP-Configuratie''. Vervolgens ging ik naar uitvoeren > cmd > ipconfig/renew en kreeg ik het volgende: ''Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.'' Ik heb ook al eens de router gereset, plus de switch, maar dit had ook niet echt effect.

De verbinding van signaal naar m'n PC en laptop:
Modum > Router > Switch > Switch > PC/Laptop

Dit heeft het altijd prima gedaan, tot nu dan.

Even wat informatie over mezelf: Ik ben slechts een leek en heb niet erg veel verstand van dit soort dingen. Verwacht daarom een hoop vragen over het hoe en wat, excuses alvast.

Ik heb geprobeerd de situatie zo duidelijk mogelijk uit te leggen en alle details daarbij te benoemen die ik kan, maar heb je nog andere info nodig dan zoek ik die graag voor je op. Alvast bedankt
 
Een optie is sjouwen met dat ding of een lange utp (lan) kabel halen.
Sluit hem eerst direct op het modem aan en kijk wat er gebeurt.
Dan aansluiten op > Router , dan op > Switch en tenslotte op > Switch.
Ik ga er voor het gemak van uit dat het direct op het modem werkt. Zo kun je na gaan vanaf wanneer hij het niet meer doet. Dan weet je ook wie de boosdoener is.
Laat horen wat je conclusie is.
Succes er mee.
 
Hoi,
Welkom, op Helpmij :)
Heb je voor het aansluiten nieuwe switch ook je modem gereset (stroomkabeltje 20 sec. eruit)?
Sluit je pc met vaste kabel even af.
Trek de stroomkabeltjes los van je modem én je switch, sluit daarna eerst je modem weer aan en daarna pas de switch.
Start de pc op.
 
Held

Mijnheer Mik Zjegger
Tenkjoe, zo simpel als jij het zei was het dus. Het probleem zat het erin dat ik de eerste switch niet eerst had ontkoppeld en weer aangezet. Inmiddels wel gedaan volgens de volgorde modum, router, switch, switch, pc en dit werkte direct tot mijn verbazing. Heerlijk als die dingen zo simpel blijken te zijn!
 
kostenzer,

Ik zag uw bericht op mijn telefoon gek genoeg niet als eerste bericht (ik kreeg er ook geen mail van), maar ik wil ook u bedanken voor het meedenken en helpen, uw Karma is goed!
 
Graag gedaan en succes verder, we zien je graag terug als je weer problemen hebt. :thumb:
Je kunt je vraag op "opgelost" zetten (rechtsboven in je beginpost).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan