CR2 bestanden heel klein...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Selo22

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
58
Wij hebben een klein probleem.... van een fotoshoot zijn schijnbaar een aantal foto's niet goed opgeslagen door de camera of er is iets ergens anders mis gegaan. Na de fotoshoot kopieren we de foto's namelijk naar onze nas harde schijf (deze maakt weer automatisch een backup op google drive)

Dit is tot nu altijd goed gegaan... van alle andere fotoshoots zijn de fotos wel allemaal goed.

Van deze fotoshoot zijn de eerste 10 foto's en de laatste 45 foto's niet meer te openen. Wanneer ik ze open ziet ik een heel klein thumbnail met de resolutie 160x120. Lightroom kan ze ook niet importeren. Terwijl alle andere foto's van hetzelfde fotoshoot wel gewoon volledige resolutie zijn en kan importeren in LR. Beide bestanden zijn overigens 21 tot 22mb.

Het zou heel jammer zijn als vooral de laatste 45 foto's kwijt zijn. Ik heb gezocht naar een oplossing maar zonder succes.

Iemand enig idee voor een oplossing? De bestanden lijken aanwezig omdat ze wel 21mb zijn.
 
Laatst bewerkt:
Niemand ooit een soortgelijk probleem gehad?

De RAW bestanden staan er nog maar alleen de kleine jpg thumbnail is nog te zien. Wat ik wel vreemd vind is dat, alleen de eerste 10 en laatste 45 foto's 'corrupt' zijn. Kan het aan de kaart liggen? Weet ook niet meer welke kaart het was. :(
 
Heb je al geprobeerd om de CR2-bestanden eens te openen met Canon Digital Photo Professional?
 
Net geprobeerd, krijg een vraagteken bij de foto's die niet zichtbaar zijn... de rest is te zien. Zelfe dag zelfde instellingen :(
 
Begrijp ik het goed dat alle bestanden van de fotoshoot ca. 21 Mb groot zijn? Kopieer ze dan eens rechtstreeks vanaf de geheugenkaart naar je computer en probeer ze dan nog eens te openen.

Ik heb een aantal maanden geleden een vergelijkbaar probleem gehad; de foto was gekopieerd van de geheugenkaart naar de computer en bij het bekijken in Canon DPP was er ook gewoon een thumbnail aangemaakt. Als je dan echter de grote foto opende, kreeg je hem niet te zien in de volledige resolutie (blokkerig beeld). Als ik het me goed herinner heb ik het toen op deze manier op kunnen lossen. Geen garantie dat het werk natuurlijk, maar je kunt het altijd proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan