Verbinding langdurig testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koffiekoek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2015
Berichten
1
Ik heb probleem met de internet verbinding van mijn ipad en telefoon, thuis via wifi. Geen grote problemen, maar de verbinding valt geregeld heel kort even weg. Ik ben er zelf van overtuigd dat het niet in de wifi zit, maar in het internetsignaal daar achter. Ziggo wil daarom graag weten of het probleem zich ook bedraad voordoet, en ik wil dat best uitzoeken maar ik weet even niet hoe.
Het liefst zou ik mijn laptop bedraad aansluiten en dan langdurig het signaal registreren, zodat ik kan zien hoe stabiel dat is. Langer meten dus dan met speedtest, want als ik dat test kom ik eigenlijk nooit iets geks tegen (maar via wifi ook niet). Naar mijn idee zijn de dipjes te kort en onregelmatig om ze met speedtest te kunnen meten.
Iemand hier die me kan zeggen of daar software voor is? Laptop draait nog op windows 7.
Alvast bedankt!
Petra.
 
Welkom op het Helpmij.nl forum.

Zelf kijk ik altijd naar de lampjes op de router en Windows komt met een melding wanneer er geen Internetverbinding of netwerkverbinding meer is. Maar als je een gratis netwerkmonitor zoekt dan zou je Spiceworks kunnen proberen.

Een flinke dip op de tablet kan je krijgen doordat programma's of App's proberen om iets te updaten en als die nieuwe bestanden door de virusscanner worden onderzocht. Het is niet duidelijk of je deze momenten met de laptop evengoed als op de tablet hebt. Op de tablet wil bluetooth uitzetten misschien helpen en ook kan je bij de instellingen op de router een hoger kanaal proberen maar als telefoneren gelijktijdig niet wil, dan moet de oorzaak haast wel bij Ziggo liggen. Hoe snel is de Internetverbinding? Zij kunnen de lijn testen. Wat je zelf moet doen dat is de router volgens de handleiding resetten en goed de aansluitingen controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan