Technics SL-D202 werkt niet, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram004

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2015
Berichten
2
Wie kan mij helpen? Ik heb een SL-D202 die er prima uitziet, als de stroom eraan zit lijkt alles te werken. Alleen hij begint niet met draaien, maakt hier wel een kleine aanzet toe maar valt dan stil. Wanneer ik hem handmatig, zachtjes, aanslinger gaat hij wel in actie alleen dan start hij een soort stop programma waarbij de naald van de plaat af beweegt terug naar de begin positie? Doe ik iets fout? Indien er gerepareerd moet worden, kan ik dit zelf of wat zijn eventuele (geschatte) kosten voor een reparatie?
Zou sonde zijn als hij niet meer aan de praat gaat want het ziet er nog prima uit!

Hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Mvg

*Als ik de naald na het aanzetten langzaam richting de plaat beweegt, geeft hij ook een kleine aanzet om te draaien maar valt vrijwel meteen stil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk gaat er iets mis op bij de direktaangedreven motor,stuurprint, elco'tje defect of zo.
omdat hij wel een "aanzetje" maakt als je de toonarm beweekt zou het mechanische deel goed zijn.
neem aan dat de tafel spanningsloos vrij te draaien is en niet vast zit.
 
Het is opgelost! Ik heb hem voorzichtig open gemaakt. Er zit een gebogen 'lipje' dat bij het bewegen van de naald een knopje in drukt wat ervoor zorgt dat de draaitafel begint te draaien. Dit lipje is waarschijnlijk door veel gebruik langzaam afgevlakt waardoor het knopje niet ver genoeg ingedrukt wordt. Heb dit lipje heel voorzichtig een tikje terug gebogen en het werkt weer. Desalniettemin toch tijd voor een onderhoudsbeurt denk ik zo. In ieder geval bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan