Cd lade zit vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordy208

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2015
Berichten
11
Hallo,

Ik wou laatst een CD branden dus ik maakte de lade open en plaatste perongelijk een cd waar een papiertje op vast zit dat ik over het hoofd heb gezien toen hij begon te branden hoorde ik een raar gehaald dus heb het branden gestopt alleen de lade ging niet meer open toen met een paperclip in het gaatje losgemaakt en de dvd en het papiertje eruitgehaald het papiertje was nog heel op de randjes een beetje afgekarteld na maar de lade gaat niet met de knop open en dicht en als er een cd in zit dan doet doe niks.

Alvast bedankt
Jordy
 
Je kunt proberen hem open te maken en kijken of er papierresten tussen de aandrijving van de lade zit..?
Anders kan het zijn dat het aandrijfriempje gebroken is..
Hier zijn 2 Youtube filmpjes ter verduidelijking: video1 / video 2.
 
Hallo

Je vermeld niet of dit een laptop drive of een desktop model is ... (vermoedelijk heb je in uw enthousiasme , om ons dit mede te delen vergeten ...)

Mocht je dit ook willen oplossen , dan zou ik persoonljjk het toestel controleren op interne vervuiling ...

De laptop modellen zijn uiteraard sneller/eenvoudiger zuiver/open te maken ...

"het papiertje was nog heel op de randjes een beetje afgekarteld na "

Zo goed als zeker zijn er restanten (stof??) in een of andere schakelaar , leesoptiek , of detektiesensor geraakt... --> zuiver maken ...

Indien je pech hebt ... met uw merk/typeloze model ... zijn de op de printplaat gemonteerde "drivers" spindlemotor , step in/out , schakelaars , etc ... defekt ...

Dan is uiteraard de goedkoopste/snelste oplossing , een nieuwe lezer aanschaffen ...

Peter
 
Hallo allen,

Bedankt voor de snelle reactie het is een cd lade in een pc.
ik ga in het weekend de pc losmaken en kijken of ik kan zien wat er mis mee is en als ik niks zie dan koop ik een nieuwe als ze voor €12 beschikbaar zijn zoals headlight zei

MVG
Jordy
 
Hallo,

Op een of andere manier werkt het weer snap er niks maar bedankt voor de reacties

Mvg,
Jordy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan