mpeg-2 Transport stream converteren naar avi of mpg (iemand een oplossing?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

janp

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
252
mpeg-2 Transport stream converteren naar een avi of mpg


Hallo,
Ik ontvang tv via satellietschotel en ben geabonneerd op canaldigital.
Nu wil ik een enkele keer een programma opnemen en op dvd zetten. Maar helaas lukt dat niet.
De opnames worden opgeslagen als mpeg-2 Transport stream.
Ik heb op internet gezocht naar een programma om te converteren naar een avi of een mpg of een ander programma, maar met geen enkel van de programma’s lukt het niet.
(o.a. iSkysoft video converter, VideoReDo TVSuite V5, Any Video Professional, ConvertXToDVD5, Aiseesoft Video converter Ultimate,VLC)
Er staan ook nog een hele reeks ander gegevens bij vermeld zie onderstaand.
Weet iemand een oplossing?
Met vriendelijke groet
Jan van den Hurk

Stel ik wil programma XXX opnemen, op dvd branden om later nog eens een keer te bekijken

XXX MPEG-2 Transport-stream 448.944 kb
XXX _000 MDA-bestand 0 kb
XXX _0.cxt CXT-bestand 1 kb
XXX _0.idf IDF-bestand 6 kb
XXX _0.idx IDX-bestand 281 kb
XXX _0 ifo files 2 kb
XXX _0.rap RAP-bestand 39 kb
XXX _001 MDA-bestand 0 kb
 
Hoi Jan,

Wat is de bestandsnaam van die transport stream precies?

groet,

Erik98
 
Hoi Erik,

Verander de XXX in: Schilderen met Gary Jenkins, en je hebt de bestandsnaam.
Groetjes Jan
 
Jan,

Ik wil best helpen, maar zo wordt het een vervelende puzzel voor me. Ik ga er vanuit dat jij Windows als systeem hebt gezien de programma's die je hebt geprobeerd. Dan heeft de extensie van de bestandsnaam drie letters.

Nou wil het toeval dat ik vanavond met video bezig was. De camera heeft AVCHD en zijn videobestanden hebben de extensie .MTS. Dat zijn verder ook die Transport stream bestanden.

Dan zou de echte bestandsnaam bijvoorbeeld Schilderen met Gary Jenkins.MTS kunnen zijn.

Klopt dat? Die bestanden kan ik omzetten naar mp4. Maar nou komt er een probleem: ik gebruik Linux. Verder doe ik dat met een opdracht in de terminal. Dat is voor velen ook niks. Nou heb ik gehoord dat de Eyeframe Convertor dat ook kan en die is gemaakt voor Windows.

Dat zou je dan eens kunnen proberen. Ik kan je er verder niet mee helpen. Ik heb geen Windows en ga hem dus niet installeren.

Succes,

Groet,

Just
 
Sorry Erik, maar ik had je verkeerd begrepen. De extensie is .trp In ieder geval bedankt voor de moeite die je eraan besteed hebt. Ik doe er nog even een schermdump bij.
Verder wens ik je prettige kerstdagen en de beste wensen voor 2016. (en mocht je ooit in Polen komen, je kunt altijd op de koffie en/of wodka komen:thumb:)
Jan
jenkins.jpg
 
Hallo Jan,

OK, nou kan ik wat. Die .trp bestanden blijken ook te converteren zijn, maar opnieuw gaat mijn kennis niet verder dan Linux. Ik heb ook geen bestanden om het even uit te proberen :D . In Linux is de opdrachtregel dan:

ffmpeg -i input.trp -vcodec copy -acodec copy -f mp4 output.mp4

Voor ffmpeg gebruik ik altijd avconv.

avconv -i input.trp -vcodec copy -acodec copy -f mp4 output.mp4

input.trp en output.trp te veranderen in wat jij als bestanden hebt en wilt hebben! Deze opdracht doet alleen dat ene bestand omzetten, maar een opdracht om een hele map te doen zal geen probleem zijn om te maken.

Hier haalde ik mijn informatie vandaan: klik hier

Als dat nou zo open en bloot bekend is (Linux programma's zijn dat) dan zal er toch wel ergens een convertor voor Windows te vinden zijn? Probeer eens de zoekwoorden .trp convertor in een goede zoekmachine.

Succes daar in Polen!

groet,

Erik
 
Hoi Erik, bedankt, ik laat t.z.t. wel weten of het gelukt is (morgen twee weken vakantie Denemarken)

Gr. Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan