Q6600 & MSI G41M-P34 (Dayz SA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbird1997

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Berichten
104
Beste leden,

Ik zou mijn computer stabiel laten willen lopen op Dayz Standalone, toen alles nog standaard was liep Dayz erg slecht na veel over het internet hebben zitten surfen kwam ik op het feit dat als ik de Q6600 overclock naar 3,0Ghz dat Dayz "beter" zal gaan lopen.
Deze overclock heb ik uitgevoerd en Dayz loopt ook stukker beter maar ik irriteer me nog aan de lage FPS (10-15) die ik heb bij in een stad (Dayz loopt op Arma 2 Engine),
zou het mogelijk kunnen zijn dat ik de Q6600 nog een stukkie overclock?
Ik heb de CPU makkelijker overclocken met behulp van MSI's FSB switch maar tot nu heb ik nog GEEN ervaring met overclocken vanuit de BIOS, zouden mensen mij eventueel settings kunnen doorgeven voor een MSI?
Of kan ik met behulp van andere instellingen Dayz vloeier laten lopen?

Mijn systeem bestaat uit:

Intel Q6600
MSI G41M-P34
4GB RAM (samsung..)
Sapphire ATI Radeon™ HD 5830 Graphics 1GB
Gammaxx S40
Recom 750 PLUS

Ik zou echt graag Dayz vlotter laten willen op mijn "oude" systeem Dayz is tot nu toe wel speelbaar maar zodra ik de stad inloop heeft hij het zwaar.
Op youtube zie ik dat mensen met een OC Q6600 Dayz prima kunnen spelen ik zou dat graag ook willen :)
https://www.youtube.com/watch?v=0vbAx9ICMxY
 
Ik denk dat een nieuwe videokaart al zou helpen maar ik zou toch gaan voor een upgrade van je pc :S

Daarom hoeft het ook geen dure upgrade te worden.
 
Heeft toch geen zin een andere videokaart, de boel is al vrij antiek te noemen, spaar door voor een algehele upgrade.
De PCI-e controller in de chipset is zwak en daar helpt een andere videokaart ook niet tegen.
 
Heeft toch geen zin een andere videokaart, de boel is al vrij antiek te noemen, spaar door voor een algehele upgrade.
De PCI-e controller in de chipset is zwak en daar helpt een andere videokaart ook niet tegen.

Owh dat is wel jammer dan om te horen ik heb er vrijwel veel plezier in de PC games zoals WoT en Battlefield 4 lopen er goed op.
Had gehoopt dat ik er wel nog meer uit zou kunnen krijgen door een goeie videokaart en een betere koeling zodat ik de 4,0Ghz kan halen, vind het best leuk om zon oude systeempje een beetje power te geven :eek:
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat je best een nieuwe videokaart kopen hoor, zelfs de eerste generatie pci-e 16x is nog steeds geen bottleneck voor videokaarten, chipset is ook gewoon prima alleen overklokken is niet echt aanteraden.

zit zelf ook nog op een q9650 3,8ghz pc met een p35 chipset en een gtx 570. kan alle games die je kunt bedenken spelen op 1080p medium/high 60/40fps

Ik zou kijken naar een gtx 750 ti of een gtx 660 ti als je 2e hands wil kijken.

een gtx 950 zou ook kunnen of je kunt een kaart van amd kiezen maar daar heb ik sinds de radeon 9800 pro (2004) geen ervaring meer me

ik zou als ik jouw was ook voor een q9550 kijken, die kun je al voor 40 euro of minder krijgen en die is bijna even krachtig al mijn q9650, alleen met clock multiplier van 8,5 ipv 9 dus 2,83ghz ipv 3.0ghz.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan