Splitter, hun of switch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jony77

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Berichten
157
Beste leden,

Ik zal mn situatie uitleggen. Mn router staat op de begane grond. Mn broertje (2e verdieping) heeft hier een verbinding mee via twee ethernet kabels. Deze ethernet kabel gaat van de router, naar mijn kamer (1e verdieping) en wordt daar verlengd (via een of andere doosje waar een ethernet kabel in gaat en aan de andere kant er weer eentje in kan), het zijn dus 2 ethernet kabels die van de begane grond naar de 2e verdieping lopen.

Nu komt mn vraag, ik zit op de eerste verdieping en omdat wifi soms vervelend doet plug ik mn ps4 in via een ethernet kabel. Deze loopt van dat verlengdoosje (zoals hierboven aangegeven), naar mn ps4, ik klik dan de ethernetkabel die van mn kamer naar de 2e verdieping gaat eruit. Mijn vraag is dan of ik niet iets kan gebruiken waardoor ik de ethernet kabel die van de begane grond komt naar mijn kamer, kan splitsen naar 2 ethernet kabels, eentje die naar de 2e verdieping gaat en eentje die naar mn ps4 gaat. Dus 1 input en 2 outputs, wat kan ik daar het beste voor gebruiken?

PS: ik weet niet echt het verschil tussen de drie dingen die ik in de titel heb staan, dus ik weet er niet veel van
Alvast bedankt!
 
Neem een switch......
En waarom 2 utp kabels naar zijn kamer, eentje lijkt mij genoeg, 1 voor hem en 1 voor jou, heb je geen switch nodig.
 
Neem een switch......
En waarom 2 utp kabels naar zijn kamer, eentje lijkt mij genoeg, 1 voor hem en 1 voor jou, heb je geen switch nodig.

Omdat er oospronkelijk maar 1 utp kabel nodig was voor de eerste verdieping, maar toen mn broertje boven ging zitten met zn computer is die ene utp kabel verlengd met zo'n box. Vandaar 2. En 1 naar de 1e en 1 naar de 2e verdieping is wat ik wil, maar als ik geen switch of wat dan ook gebruik moet ik een 2e kabel trekken vanuit beneden naar mn de 1e verdieping. Een switch, hub of iets anders leek mij dan handiger?
 
Omdat er oospronkelijk maar 1 utp kabel nodig was voor de eerste verdieping, maar toen mn broertje boven ging zitten met zn computer is die ene utp kabel verlengd met zo'n box. Vandaar 2.

Effectief is er dus maar 1 kabel naar de tweede verdieping?
Nogal verwarrend als je dan zegt dat er 2 kabels vanaf de router naar de 2e verdieping liggen.
Je hebt een switch nodig.
 
Vraag mij af wat je met die "box" bedoeld.

Waarschijnlijk dit (handig om UTP of telefoonkabel mee te verlengen :

TEL-0008_8CW.jpg

En die kun je inderdaad vervangen door een switch..
Zien er zo uit (deze heeft 8 aansluitingen en kost iets van 3 tientjes)

393298_RB_00_FB.EPS.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan