MP4 Joiner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alfred 2

Meubilair
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
5.926
Hallo, Ik maak video's op het dashboard en wil deze wel eens combineren. Het zijn MP4 bestanden. Ik heb al van alles geprobeerd.

Dit programma moet zelfde kwaliteit bieden en decoderen mag geen uur gaan duren.

Malware mag niet bijgesloten zijn. Weet iemand iets wat werkt?

Ik heb ook gezien dat versneld afspelen een mooi effect hiervoor is dus wil ik graag advies over met welk gratis programma dat het best kan. Bij voorbaat dank. Alfred
 
Ik neem aan dat alle video's dezelfde bitrate hebben, dan kun je het beste http://www.mp4joiner.org/en/ nemen.
die plakt het zonder om te zetten, supersnel. Let wel bij installeren op custom, standaard verandert je zoekmachine naar Bing.
 
Bedankt, Dit "MP4Joiner" programma heb ik geprobeerd. Het bestaat uit twee delen: een splitter en een joiner. De splitter werkt heel goed maar dat kan andere software ook en heb ik niet nodig, bij de joiner gaat het beeld op zwart en krijg ik een foutmelding over onmogelijke procedure. Dat gebeurde ook na het opnieuw installeren.

Hierbij opgemerkt zijnde dat MP4Joiner/splitter wel andere software wil installeren en zonder te vragen de homepage heeft veranderd in Bing Search.

Voor converteren ben ik tot nog toe uitgekomen bij Aimersoft. Helaas kan de shareware-versie slechts één derde van de video opslaan.

Ik heb dan in kwaliteit vrijwel gelijk zijnde AVI bestanden, die ik in Vista met Windows Movie Maker aan elkaar kan plakken en kan voorzien van precies dubbele snelheid en meer eenvoudige filters en overgangseffecten. Prima dus en dit maakt van mijn dashcam video bruikbare films, maar ik wacht nog op advies over gratis verlies vrije conversie of direct goed combineren van MP4 video. Windows Movie Maker kent geen MP4 bestanden en kan die daarom niet aan elkaar maken maar AVI wel. Conversie is daarom een deel van het probleem aan het worden.

Voor geïnteresseerden van video conversie, hier is een voorbeeld van wat Aimersoft kan. Let daarvoor op de scherp gebleven tekst links onder. Ik heb dagen moeten zoeken naar software waar dit niet bedorven is. On-Line conversie is volgens mij meestal maar een eenvoudige screen capture. Dat duurt zoals gezegd ook veel te lang. Aimersoft converteert erg snel en kan nog sneller in de betaalde versie.

[video]https://youtu.be/D8OaudQaRFg[/video]
 
Laatst bewerkt:
Windows Movie Maker 2012 is niet voor Vista maar ik overweeg desondanks om Windows 7 te nemen.
 
Met Freemake Video Converter zal dit wel lukken.
 
Bedankt. Ik geef het op en ga Windows 7 binnenkort installeren.

Als je leest wat er mis kan gaan bij Freemake Video Converter dan lijkt mij dit programma niet echt meer aan te bevelen. Dat het spyware bevat wil ik niet beweren maar commercieel is het wel. In de loop van de tijd zijn er echter meerdere nieuwe versies van verschenen. Dat er in ieder geval iets, ondanks jou keuze, toch geïnstalleerd wordt dat is kennelijk gebleven. De conversie kwaliteit kan ik er daarom niet van gaan controleren.

De programma's werken goed.

Maar zoals andere gebruikers al signaleerden wordt WinPcap meegeinstalleerd (waarom?)

Na het opstarten maken al deze Freemake programma's een verbinding met:

www.freemake.com
crl.omniroot.com
centrevoc.vo.msecnd
ocsp2.globalsign.com
ocsp.comodoca.com
productionbalancer-694851695.us-east-1.elb.amazonaws.com
ocsp.verisign.com

en wisselen versleutelde informatie uit.
Dit heb ik vastgesteld met de netwerksniffer Wireshark

Conclusie: Al deze Freemake software bevat spyware.

******met dank aan gratissoftwaresite.nl******
 
Vind ik zeer vreemd. Er wordt zeker - zoals bij bijna alle freeware - optioneel software 'geadviseerd' (let op de vinkjes). Maar spyware?
Helaas, en dat moet ik toegeven, heeft men in de afgelopen jaren wel meer toegevoegd. Iets, waarop gebruikers niet zitten te wachten.

Uiteraard kun je via je firewall deze sites blokkeren. Je hebt dan wel een programma dat doet wat je wilt.

nb. wat je natuurlijk ook kunt doen, is een video editor nemen en al deze video's op een tijdlijn zetten. Vervolgens als één geheel exporteren.
 
Ik kan de Host File op de computer aanpassen om sites die mijn programma's willen gaan bezoeken afdoende te blokkeren. Zo heb ik ook wel eens heel lang tijdelijke of oudere versies kunnen gebruiken.

Deze Freemake heeft een agressief verdienmodel. Er zal uiteindelijk wel weinig mis mee zijn. Ik ga het alleen niet meer proberen. Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan