Foto niet te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Berichten
300
Hallo,

Ik weet niet of ik hier bij de goede sectie zit, maar het gaat om het volgende: sinds kort constateer ik dat sommige op de pc opgeslagen foto's niet meer geopend kunnen worden. Je ziet, wanneer je een mapje opent, wel dat de beelden opgebouwd worden. Maar sommige worden niet geopend: bij dubbelklikken komt de melding: Bestandsindeling wordt niet ondersteund. Het betreft jpeg opnamen. Besturingssysteem is Win 10 en de browser in Mozilla FF. Wat kan dit nu zijn?
 
En als je rechts klikt en kiest voor openen met en een ander programma selecteert.
 
Nee, met welk programma je ook opent (Photoviewer, Irfanview: steeds melding dat bestand niet wordt ondersteund / herkend / beschadigd kan zijn.
 
Poging tot uploaden mislukt: weer die melding dat bestandsnaam ongeldig is, waardoor uploaden niet lukt.
 
Het bestand opslaan is wel gelukt, maar daar blijft het bij. Mijn beeld editors kunnen de afbeelding ook niet weergeven.
 
Wat kan dit dan zijn? Voorheen had ik dit nooit. Iets met Windows 10?
 
Neen, het is een hmtl bestand.. van Photobucket ...
Herbenoem het bestand maar naar:
104845CF104GRCAF8101.html
Dan dubbelklikken erop en je krijgt een lege Photobucket pagina..
Dus je hebt die paginas als jpg opgeslagen ipv de fotos ervan.
Bestaat jouw Photobucket nog? Dan opnieuw doen.

Das het risico van online werken (klopt dat?) .... het kan ook mis gaan....
Dus bewaar al je fotos nou gewoon lokaal en maak een backup op 2 externe schijven en zet eventueel een kopie in Dropbox of Onedrive. NOOIT alleen die laatste 2 ... want als je account wegraakt ben je alles kwijt...

PS: uiteraard heb ik eerst jouw bestand door de virusscanner gehaald...
 
Gestructureerd aanpakken (beroepsdeformatie... :eek: ben R&D PL....)

* Eerst door de virusscanner halen (multi Jotti on line) je weet maar nooit of er zo'n Hijacker in zit die jouw bestanden gaat gijzelen...
* Bekijken met jpg viewer: uiteraard het reeds bekende resultaat.
* Kreeg melding dat het bestandtype niet ondersteund werd...
* Dus er moet al iets aan de hand zijn met de header van het bestand....
* Dus jpg herbenoemen naar .txt
* Openen met kladblok....
* Ai.. daar zie je meteen de header van een html bestand....
* Herbenoemen naar html... heeeee lege Photobucket pagina...

Het is dus niet zo moeilijk als het lijkt... :cool:
 
Graag gedaan, ik leer ook heel graag van anderen ...(als het je beroep niet is, maar wel je interesse/hobby... dan "moet" je wel... ;) )

PS: in de kladblok leesmode kon je al helemaal de html herkennen, voor de zekerheid alleen nog de aanpassing naar .html en openen.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak altijd een een backup op 3 externe schijven, maar dit zijn vrij recente foto's die nog niet op de externe schijven staan. Zoals ik al zei: nog nooit meegemaakt. Maar dank voor de tips allemaal. Weer geleerd alert te zijn op internet en nog beter uitkijken als je een keer iets wilt opslaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan