Internet Explorer verdwenen in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicu

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Berichten
222
Hoi hoi,
Na de installatie van Windows 10 is op de laptop van mijn vrouw explorer verdwenen. Zij werkt hier graag mee en vind edge bagger. Ik heb al geprobeerd om hem opnieuw te installeren maar dan krijg ik de melding dat hij al geïnstalleerd is. Ik heb alle zoekopties gebruikt, maar kan niks vinden. Vandaag kregen we een melding op de pc dat dat we iets in explorer moesten openen, dus hier werd gelijk driftig op geklikt, maar ook dit hielp helaas helemaal niets.
Weet iemand hoe ikexplorer er toch weer goed op kan krijgen?

Groet,

Josh
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja. Chrome, edge e.a. Vind ze niks. Internet explorer had zij veel plezier mee.
 
Klik op Start. Tik dan gewoon Internet explorer in en deze zal links in het lijstje verschiijnen. Klik er nu op rechts op en kies dan voor Vastpinnen aan taakbalk.
 
Daar hebben we al naar gekeken, maar al jullie suggesties geven geen explorer. Ook met zoeken helemaal niks.
Alleen bij downloaden wil hij niks doen omdat hij dan zegt dat hij er al op staat.
 
Je zegt weer Explorer, maar dat is de Verkenner. Je bedoelt toch Internet Explorer (IE) ?

Capture.JPG
Klik dan links onderin op het vergrootglas die je in het plaatje ziet.
Tik dan gewoon Internet explorer in en deze zal links in het lijstje verschiijnen.
Klik er nu op rechts op en kies dan voor Vastpinnen aan taakbalk.
 
Ja, ik bedoel IE. En met het vergrootglas is al geprobeerd, alles is al geprobeerd en ik zoek dan op internet explorer. Maar hij kan hem echt niet vinden, terwijl Microsoft zegt toch dat we hem er wel op hebben staan :(
 
Probeer dan eens het volgende.
Klik met rechts op het bureaublad en kies voor Nieuw en vervolgens Snelkoppeling.
Tik als locatie dit in: C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
Klik op Volgende.
Tik in: Internet Explorer
Klik op Ok of Einde of wat er dan ook op die knop staat.

Nu heb je een nieuwe knop op het bureaublad voor het starten van Internet Explorer.
 
Laatst bewerkt:
Helaas staat iexplorer.exe niet meer in deze map. Heb geprobeerd om de hele map te verwijderen, maar dit wilde niet lukken. Heb geprobeerd om met regedit alles van IE te verwijderen, ook dit wide niet lukken. En microsoft lat op hun pagina alleen maar zien dat IE al geinstalleerd is...
 
Het staat standaard geïnstalleerd, dus dan vraag ik me af wat er op die computer is gebeurt dat iexplore.exe verdwenen is.
 
of zoiets wel wat helpen kan ?? ==> KLIK

Wil me hier niet teveel bemoeien maar wil vragen of is het ook mogelijk Explorer ( bij W10 dus ! ) via taakbeheer ook starten ??

weetje taakbeheer/bestand/ nieuwe taak uitvoeren/explorer/ enter .... enz...
 
Laatst bewerkt:
Royonix jouw link heeft de oplossing gegeven. Even doorklikken en daar kwam ik tegen hoe je IE in windows 10 uit en aan kan zetten, dit zit in "windows onderdelen" en daar kun je dus dingen aan en uitzetten. IE bleek dus uit te staan.
Allemaal enorm bedankt voor het meedenken. Zet deze vraag dus op opgelost ;-)
 
Well Done ROYONIX :D
 
:) Ach kwam ik gewoon tegen die link daar en dacht ik ga FF proberen ...misschien zal werken ...:D

:D Zoals ik onlangs eens zei dat, op die manier zelf leer ik ook hoe met die kiekeboe-w10 omgaan moet, voordat ik die kopen zal ...:D

@ edmoor .. interesseert me echt ( jij bent wel W10 gebruiker ...toch ? ) is het mogelijk Explorer via taakbeheer opstarten en/ of activeren ?? :(
 
Laatst bewerkt:
Niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan