Installatie Canon MG6650

Status
Niet open voor verdere reacties.

noliko

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Berichten
194
Na problemen met mijn vorige HP printer heb ik besloten om mij de Canon MG6650 aan te schaffen . Dit is een printer met draadloze verbinding .
Na de installatieprocedure te hebben doorlopen kan mijn PC de printer niet vinden . Ik werk sinds kort met Windows 10 64bit . Mijn oudste zoon er bij gehaald maar hij kon het probleem ook niet erkennen . Wel beweert hij dat er een draadloze netwerk adapter ontbreekt . In apparatenbeheer staat er de Realtek PCIe GBE Family Controller , iets anders vind ik niet .
 
Je hebt geen draadloze ( WiFi ) netwerk adapter in je pc nodig om te kunnen printen d.m.v. een WiFi printer, zolang de pc en printer maar in hetzelfde netwerk en / of werkgroep / thuisgroep zitten.
Het is dus zaak te controleren of de printer en betreffende pc in dezelfde IP-range zitten.
Kijk in de instellingen van de printer welk IP-adres deze heeft en doe hetzelfde op de pc. De IP's moeten hetzelfde zijn, m.u.v. de laatste cijfers ( 192.168.1.xx of 192.168.2.xx bijv. )
Uiteraard kan de gebruikte IP-range anders zijn, afhankelijk van je provider..
 
Probleem is voorlopig opgelost . Ik dacht dat er geen USB aansluiting was op mijn printer maar dit was wel het geval . USB kabel verbonden met de PC en toen was het een fluitje van een frank .
Bedankt . Uw oplossing ga ik ook eens bekijken maar ik ben niet zo'n computer techneut . Daar moet ik de hulp eens inroepen van mijn oudste zoon .
 
Prima, mooi dat het zo is opgelost, hoewel u daarmee wel voorbij gaat aan het gemak van de WiFi-printer, u moet nu wel altijd de usb verbinding in tact laten.
Bij gebruik van WiFi kunt u de printer desgewenst overal plaatsen waar een stopcontact beschikbaar is en is er geen directe verbinding met de printer ( d.m.v. de usb kabel ) nodig.
De beste wensen voor 2016 in alle gezondheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan