Word document met plaatje op de achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik krijg geregeld een in Microsoft word gemaakt document toegestuurd met een plaatje als achtergrond. Ik heb gezien dat in Word dat plaatje zodanig word gepresenteerd dat de tekst normaal gelezen kan worden. Op mijn Libreoffice installatie die de laatste update heeft gehad is de tekst door het plaatje niet te lezen. Dat is ook op het scherm zo. Het plaatje wordt in zijn originele kleuren gepreenteerd terwijl het in word veel lichter wordt gepresenteerd. Hoe moet ik libreoffice instelln zodat de presentatie van Word bereikt word.
 
Ik heb geen word op mijn PC.
Ik gebruik al de nieuwste versie. Ik heb inmiddels gevonden hoe ik voor één enkel document de achtergrond kan aanpassen maar ik wil dat writer standaard een bepaalde instelling gebruikt. Daar zoek ik de mogelijkheid voor. et beste zou zijn als er ergens kan worden ingesteld dat writer de instellingen die in de docx file gebruikt worden volledig overneemt.
 
Ik heb geen word op mijn PC.
Ik gebruik al de nieuwste versie. Ik heb inmiddels gevonden hoe ik voor één enkel document de achtergrond kan aanpassen maar ik wil dat writer standaard een bepaalde instelling gebruikt. Daar zoek ik de mogelijkheid voor. et beste zou zijn als er ergens kan worden ingesteld dat writer de instellingen die in de docx file gebruikt worden volledig overneemt.

Dan moet je het document in Writer zodanig als een blanco document aanpassen dat het aan je wensen voldoet, dus alle gewenste instellingen heeft, en dan sla je dat document op als sjabloon.

Vervolgens kun je via Sjablonen > Beheren.. dat sjabloon instellen als standaardsjabloon, via Opdrachten > Als standaardsjabloon instellen en zal Writer,
bij het openen van een nieuw blanco document, altijd dat document openen dat jij eerder hebt aangepast
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan