Ingebouwde webcam werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Pier,

Bedankt voor je advies. Na het grondig verwijderen van Logitech software van USB webcam mbv Revo Uninstaller heb ik waarschijnlijk te veel verwijderd. De fout is aan mij kant, want de instellingen bij webcam op Skype zijn grijs en niet actief. Bij de controle, waar ik kan kiezen welke webcam, verschijnt meteen na het kiezen voor HP webcam de benaming HP webcam filter. Ik zie een fractie van seconde het lampje branden van de webcam. In beeld draait een cirkeltje rond en dan verschijnt in spiegelbeeld benaming Cyberlink in plaats van het beeld.
De drivers van jouw geadviseerde site heb ik bekijken, maar weet niet welke groep ik kiezen moet, want nergens zie ik een driver voor HP MediaSmart Webcam 3.1.1.2207 staan. Wel heb ik Bios flash uitgevoerd en nog een paar andere drivers, maar nog steeds geen webcam beeld.
 
Die (driver-)software staat, vlgs. mij, hier (HP MediaSmart Webcam-software)
Een (iets) nieuwere versie staat hier, maar ik verwacht dat bovengenoemde (driver-)software ook net zo goed werkt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,
Bedankt voor je snelle reactie. Heb beide programma's geprobeerd, maar beiden melden de volgende Webcam.jpg. Als ik er op reageer zie ik melding: Error! The product definition file lost. Wat nu? Ben 76 jaar en weet niet meer hoe verder.
 
Cyberlink staat er dan ook nog op, hoe komt die erop?

Installeer van/uit de eerder gegeven link HP MediaSmart webcamsoftware, zo te zien staat de driver er wel op maar de gebruikerssoftware niet.
 
Hallo Lange Pier,
Heb alles gedaan, wat jij mij geadviseerd hebt, maar het heeft het probleem niet verholpen. Door je woorden over de gecorrodeerde contacten zat jij dicht bij de werkelijkheid, denk ik.
Door alles te proberen en de laptop aan en uitzetten heb ik ontdekt, dat bij de verandering van de scherm stand/hoek deed het webcam soms wel, dus het controle lampje was aan en soms niet. Als de webcam aan was, kon het programma zijn instelling niet onthouden en volgende keer ging het weer mis.
Dit kan volgens mij niet een software verhelpen of zie je een andere mogelijkheid?
Bedankt voor je tijd en hulp.
 
Zou wel heel toevallig zijn na het verwijderen van die Logitech software maar goed, bij sommige notebooks zit de camera in een houder, een paar keer knijpen op de plaats waar de camera zit kan dan de contacten weer goed krijgen anders;
https://www.youtube.com/watch?v=RKGz4lvYnhc

Blijf wel vermoeden dat het toch de software is, vroeg al of er nog die Cyberlink software op staat, die verwijderen.
Deze fixit kan helpen.
https://support.microsoft.com/nl-nl/mats/program_install_and_uninstall

Of herinstalleren en kijken of die wil werken.
http://ccm.net/download/download-16958-cyberlink-youcam
 
Hallo Lange Pier,

LINTJE.gifFANTASTISCH! Daar had ik wat aan! Jij bent de enige die mijn probleem breed heeft gezien. Heb volgens je advies de webcam geknepen en Voila het beeld is verschenen. Net een wonder en zo simpel. Bedankt voor je gebruikte ervaring, kennis, je tijd en de vindingrijkheid.
Dank zijn jouw inzicht, kan ik weer met mijn familie in Tsjechie Skypen en ze in moeilijke tijd steunen, wat ze nu hard nodig hebben.
DANKJEWEL.
 
Was puur toeval dat het bij een reparatie van een hp notebook was ontdekt dat het op die manier het probleem oploste, mooi dat het werkte bij je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan