Ingebouwde webcam werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
261
Na het verwijderen van externe USB Logitech webcam, werkt de ingebouwde HP webcam niet meer.
Heb HP Pavilion dv7-3140ed laptop met Windows 7 (64 bits). Via de Skype zie en hoor ik mijn familie wel, zij horen mij wel, maar zien mij niet. Alleen een zoekende ronddraaiende rondje staat bij naam SKYPE ipv een beeld.
 
Je kunt proberen of de webcam met andere programma's wel werkt, is dat niet het geval dan kun je het beste contact opnemen met je lokale computerstore of met de klantenservice van HP. Als je nog garantie hebt zullen ze 'm waarschijnlijk gewoon repareren.
 
Hoi hoi Jirko

Of ze geen webcam hebben en/ of ze op goede manier webcam in Skype niet ingeschakeld hebben ? :(
En derde ...misschien webcam daar kapot is ?

Goed om te weten ! ==> KLIK HIER !
 
En hier voor als er problemen mee zijn.
En natuurlijk kijken of de webcam niet met een of andere knop of toetscombinatie is uitgeschakeld (als dat kan op die laptop).
En natuurlijk in Apparaatbeheer, onder Beeldapparaten (camera's en scanners) kijken of de webcam daar wel staat (niet uitgeschakeld etc.)

Tijs.
 
Heb je de juiste cam wel geselecteerd in Skype ?
Dat het blijft ronddraaien wil zeggen dat hij de cam niet kan vinden en dat klopt want je hebt hem verwijderd. Je zult waarschijnlijk nu eerst moeten verwijzen naar je interne cam.
 
Hallo Tarrarabo,
Bedankt, want jouw antwoord benadert het meest mijn situatie. Alles is goed ingesteld en het ronddraaien wat jij zegt is inderdaad logisch. Toen heb ik de externe USB webcam via Revo uninstaller verwijderd, heb ik waarschijnlijk te veel verwijderd, omdat bij verder zoeken in de instellingen van de webcam alles grijs is. Hoe moet ik het naar de interne webcam verwijzen?
 
Kijk eerst eens in je apparaatbeheer zoals reeds genoemd of daar geen uitroeptekens staan.
 
Nergens uitroeptekens, ook niet bij de camera's en scanners. Erg raar.
 
:confused: Is geen wonder dat je niets ziet, jouw webcam is goed maar op andere kant bij familie niet ...klopt ? :(
 
Wat is er te zien bij de instructie van Royonix? deze?
Wij kunnen hier alleen maar koffiedik kijken wat er aan de hand is omdat we (zelfs na x postings van jouw kant) geen ***** te zien krijgen van (bijv.) Apparaatbeheer en de instructies van hierboven etc.

Tijs.
 
@ Royonix:
Hij ziet de familie wel maar de familie ziet hem niet nadat hij zijn ext. usb webcam heeft verwijderd...het is precies andersom...
 
@ Royonix:
Hij ziet de familie wel maar de familie ziet hem niet nadat hij zijn ext. usb webcam heeft verwijderd...het is precies andersom...

:d Maar dat bedoel ik dus ook, als ik zei dat probleem daar opgelost moet worden ..... bij TS is webcam goed toch ...
 
Als ik jou was zou ik de klachtomschrijving en de aangedragen mogelijke oplossingen nog eens goed lezen..., anders gezegd: lees het hele topic nog eens vanaf het begin...:shocked:
 
@Scrapheap

:( Snap ik niet waarom jij namens TS over deze kwestie met mij discuteert ??

Na ON-logische vraag begin, vraag in vervolg vraag dat boven aanwezig is, zo verder loopt en luid dus zo :

Heb HP Pavilion dv7-3140ed laptop met Windows 7 (64 bits).

1)- Via de Skype zie en hoor ik mijn familie wel, zij horen mij wel, maar zien mij niet. ===> Webcam bij TS doet wel en het draaiend is ...toch ? maar familie ziet h'm niet en dus daar iets niet in orde met ingebouwde webcam is ...klopt ?

2)- Alleen een zoekende ronddraaiende rondje staat bij naam SKYPE ipv een beeld. ===> Hier weer een teken over webcam bij familie dat niet werkend daar is ( ? ) .... klopt dat daar iets met webcam niet in orde is .... of ??

MAAR ( ! ! ) vraag van TS begint met ...Na het verwijderen van externe USB Logitech webcam, werkt de ingebouwde HP webcam niet meer. ( waarom staat niet waar betreffende webcam verwijdert is ??? ) hoe hij kan wel familie zien en horen met eigen ingebouwde wecam dan ??

Waar hier dan misverstand nu tussen ons is ?? en/ of waarom laat je TS niet over vertellen waarom moet jij dat doen ? ..
In dit en deze vraag of geval luid net zoals dat webcam bij hem verwijdert is en niet daar bij familie ergens ??
 
Laatst bewerkt:
Hoe dan ook het is helemaal niet logisch dat je iemand en zien en horen kan, als maar op ene kant webcam niet doet ( maak niet uit op welke kant webcam niet goed is ! ) ...

Of is het monitor gekraakt en via monitor je iemand zien ook kan :( ?
Vraag ik me inderdaad af waar een misverstand wij hier hebben ??
 
Laatst bewerkt:
Snap ik niet waarom jij namens TS over deze kwestie met mij discuteert ??
Omdat het blijkbaar niet bij jou doordringt waar het feitelijke probleem ligt.
Vervolgens kom jij met zaken die dus totaal niet ter zake doen omdat het probleem in de laptop van TS zit en niet bij zijn familie aan de andere kant.

hoe hij kan wel familie zien en horen met eigen ingebouwde wecam dan ??
Heel simpel: dat heeft niks te maken met het feit of zijn eigen ingebouwde webcam van zijn HP laptop wel of niet werkt.

Maar laat maar, ik hou er over op, jij weet het beter zoals meestal.
 
:D Hier met je ( in dit geval ! :D ) ben ik niet mee eens ...maar oke ..zoals jij zegt laat maar waarschijnlijk jij toch beter weet ...
ik til wel mijn abonnement op dit topic af, en evt. zal die af en toe volgen ...
 
Je kunt proberen of de webcam met andere programma's wel werkt, is dat niet het geval dan kun je het beste contact opnemen met je lokale computerstore of met de klantenservice van HP. Als je nog garantie hebt zullen ze 'm waarschijnlijk gewoon repareren.

Hallo Venga,
Met welke programma kan ik de ingebouwde webcam testen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan