ftp werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fotograaf65

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2015
Berichten
26
Ik heb een lacienas van 2 tb en een sinologynas van 6 tb heb altijd ftp kunnen gebruiken.
Door een ander abonnement van ziggo moest het modem gereset worden net zoals mijn eigen router.
Het modem van ziggo is door ziggo gereset en kon niet meer naar de instellingen kijken.
Bij mijn eigen router heb ik foto's gemaakt van de instellingen en ook zo weer terug gezet.
Ik heb naar weten de instellingen van het modem ook weer terug gezet.
Nu is het zo dat ik met ftp niet meer op de lacienas kom welke poorten ik ook open zet.
Op de synologynas is geen problem dat werkt goed op de ftp.
In mijn eigen netwerk kom ik wel op de lacie.
Ik heb naar mijn weten alles al geprobeert vandaar nu deze hulproep hier.
Wie kan mij helpen.

MVG Fotograaf65
 
Kom Je van buiten je eigen netwerk niet meer op de lacie nas? Begrijp ik dat goed?
 
inderdaad via ftp kom ik er niet meer op maar heeft altijd goed gewerkt voor het resetten van het modem en router.
 
Is het.ipadres waarnaar u verbindt via ftp wel het juiste? Sommige providers geven bij een ander abonnement een andere range mee
 
dat adres staat in het modem van ziggo en bij de synologynas werkt ie wel dus moet goed zijn.
 
Er is een verschil tussen het adre binnen uw netwerk en het adres welke aan de buitenkant op het modem staat. Deze laatste bepaald de probider, het adres van de nas e.d. bepaald u zelf
 
nee het staat niet op het modem ik zie dat in het modem als ik inlog.
En poort 21 heb ik forward gedaan naar de router en vanaf de router naar de lacie.
 
Anders even naar whatsmyip.org gaan. Daar is uw externe ipadres te zien. Dit dan controleren met het adres waarnaar de ftp verbinding maakt.
 
toch voor de zekerheid naar wat is mijn ip gegaan maar dat klopt precies.
De instelling van het ip in mijn ftp programma is goed.
 
En welke foutmelding komt er dan? Is het account met wachtwoord wel goed?
 
Is sowieso niet echt veilig. Ik zou een account aanmaken op de nas en deze gebruiken voor ftp.
 
ja heb ik ook maar wil eerst dit aan de gang krijgen dan hoef ik straks alleen maar gebruikersnaam en ww in te geven en het werkt ook dit is makkelijker ingeven en moet ook werken
 
Ik heb net de sftp geprobeert en die doet het gelijk op poort 22.
Maar ftp op poort 21 nog steeds niet.
 
kan je eens filezilla installeren.(conecteren en)
en de commentaar hier plaatsen (zonder domein,user,...)

heeft je router nat??
heeft je router regel met een ip 0.0.0.0

router merk type of een screenshot
 
Laatst bewerkt:
ja mijn router heeft nat en 0.0.0.020160112_100405_resized.jpg

Linksys router ea3500 en modem van ziggo cisco 3925
 
Ik zie een login incorrect melding. Dat lijkt op een fout account met wachtwoord. De anonymous login refereert bijna altijd naar aanmelden zonder account, staat anonymous login wel aan op de ftp?
 
bij anonymous hoef je toch niks in te stellen heb ik nooit gedaan om aan of uit te zetten
 
ik heb ook een inlog geprobeert met gebruikersnaam en wachtwoord maar ook dat doet ie niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan