Hoe moet ik een internetkabel aansluiten op een contactdoos

Status
Niet open voor verdere reacties.

tantantan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2016
Berichten
2
Hallo,

Ik weet dat dit onderwerp eerder is geweest maar ik kom er niet uit. Op de contact doos staan geen kleurtjes alleen (van links naar rechts:
2b 1b 1a 2a
8 7 6 5 4 3 2 1

En dan ook nog aan de boven en onderkant.

20160112_174123.jpg

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
 
Laatst bewerkt:
Toevoegen foto:
Capture.JPG
 
Geeft niks, maar je vroeg hoe dat moest :)
 
Zonder handleiding heb je er zo niets aan. Is er geen handleiding te vinden o.b.v. fabrikantsnaam van de wandcontactdoos?

Verder: Ik heb een dergelijke dubbele RJ45 wandcontactdoos recent ook in handen gehad (mét handleiding erbij), en... de koperaders van de (stugge) Cat 5e kabel braken regelmatig af tijdens het vastschroeven, dus dan moet je weer meer strippen en opnieuw proberen. Uiteindelijk had ik het dan aangesloten, maar de kabeltester gaf alsnog aan dat het verkeerd was.
Dus we zijn gegaan voor een LSA/dogger-oplossing, die beter werkt: Inbouwdoos wit CAT6 2x RJ45 afgeschermd LSA RAL 9010 (bestelnummer/modelnummer: 130534) bij www.kabeldiscount.nl i.c.m. een dogger. Zorgt voor nette wegwerk van de aders, trekontlasting en (indien toch een ader verkeerd aangesloten, wat mij overkwam) makkelijk weer losmaken en doggeren op de juiste aansluiting. Werkte meteen én goed (getest met de kabeltester en ook in het gebruik erna).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Persoonlijk zou ik alles eens doormeten d.m.v. multimeter .... (mocht deze piepen indien 0 ohm .. nog zo gemakkelijk)

Zo goed als zeker zullen de schroefjes overeenkomen met de kontaktjes in de utp connector. (8 schroefjes ... 8 pinnetjes utp connector ...)

Als je de "stugge" draad (koper) niet beschadigd tijdens het strippen , dan breekt die niet snel ...

Peter
 
@VDK_P: Het gaat om het ontwarren en daarna nog per ader strippen en buigen en daarna het vastschroeven. Dat leverde (bij mij dan toch) de problemen op dat het afbrak. De mantel van de UTP kabel was netjes gestript, zonder schade aan de aders die er in zaten...

De tip van de multimeter gebruiken om de schoefjes te matchen met de pinnen van de RJ45 aansluiting is een hele goede :thumb:, nu de TS niet over een handleiding/schema beschikt.
Overigens was in mijn geval inderdaad schroefje 8 overeenkomstig pin 8 van de RJ45 etc., maar "meten is weten". :)

Tijs.
 
@tantantan: Wat is de status?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan