AGK film strip scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
OctaFish, Dit was een hele goede, jij->: "de kabel tussen monitor en computer trouwens waar een draadbreukje in zit" - met een nieuwe kabel werkt het weer perfect. Ik he het ook met FSViewer geprobeerd, daar komt "inverse"(reverse) niet eens voor (behalve bij opheffen=terugdraaien). Als je deze http://www.ssb-repair.com/AGK/10715/10715.pdf gebruikt, krijg je een gebruikesaanwijzing. Aan het einde zie je de technische specificaties.

Ik herhaal, het is geen scanner die je aan een computer verbindt. Zou een stend alone scanner zijn, de resultaten (beelden) kun je met een SD kaart overbrengen naar de computer. Maar dan zouden ze positieve beelden zijn. Ik ben lid geworden van hun forum, maar ik kan er niet achterkomen, hoe je een vraag stelt. Kijk maar, misschien ontdek je wel http://www.ssb-repair.com/agk/showthread.php?tid=54. Ik probeerde daar de vraag stellen HOE ANDEREN hiermee scannen, maar ik heb geregistreerd, maar vind geen box om vragen te stellen. Mocht je iets binnenschieten???? Graag, groet, Karel
 
Laatst bewerkt:
Dan kijk je waarschijnlijk niet helemaal goed; hierbij het menu met de optie <Negatief>. Ik had overigens toch niet helemaal goed meegekregen dat het om een standalone scanner ging die je niet aan een pc kan aansluiten. Dan kunnen alle verhalen over drivers uiteraard met gezwinde spoed naar de Grote Verdelger, want dat speelt dan niet. Vreemd dat je met een usb kaart moet werken, maar het zal wel zo zijn:).
Mag natuurlijk helemaal niks uitmaken, want zoals al een paar keer gezegd: de meeste (grafische) programma's hebben geen enkel probleem met het inverse weergeven van een afbeelding. Bij de meeste scanners krijg je wel iets als Photoshop Elements, en dat doet het ook prima.
 

Bijlagen

  • FS Viewer.png
    FS Viewer.png
    23,8 KB · Weergaven: 138
Volgens de handleiding (pagina 19) moet je voor het scannen eerst het filmtype instellen vanuit het hoofdmenu. Daarvoor moet je dan naar beneden scrollen tot het menu <Filmtype> verschijnt. De bovenste knop is dan Kleurnegatief, de onderste Zwartwit.
Meer kan ik er ook niet van maken :)
 
Ik vind de handleiding waar Octafish uit citeert erg duidelijk, kwestie vd menus nalopen.
je kunt in de USB modus zelfs nog de foto's rechtstreeks op de aangesloten pc downloaden:
Na het vastleggen kan de gebruiker de opgeslagen afbeeldingen van het interne geheugen
of SD-kaart naar de pc kopiëren door de USB-modus te selecteren. Druk op OK als u de
USB-kabel op de pc aansluit, Het apparaat wordt een massaopslagapparaat. Gebruikers
kunnen afbeeldingen controleren of bewerken als pc het externe opslagapparaat heeft
gedetecteerd. U kunt de SD-kaart uit het apparaat ook direct in de pc plaatsen om de
afbeeldingen te lezen

Dus met de keuze kleur of z/w voor negatieven... moet het dus lukken... of hij is stuk... (als je verder niks verkeerd doet...)?
 
OctaFisch en Andre

Dank jullie beiden voor de aanwijzingen, ik ben dankzij OctaFish een heel stuk verder gekomen. Ik zat met mijn vinger op de menu-icoons te drukken, maar het liep maar niet. Maar nu weet ik door de aanwijzing van Octafish dat ik met de pijltoets naar de betreffende iconen moet en dan werkt ie. Niet geweldig maar de "fotos" zij heel goed herkenbaar en als ik bepaalde foto's niet meer heb kan ik het uitpikken en door de fotograaf laten afdukken (en dan scannen als ik wil) IK BEN EEN STUK VERDER. Mijn dank

André, dat invoeren op de computer via de USB kabel is natuurlijk niets anders dan het invoeren van een USB-stick, het heeft dus NIETS met scannen maken, maar ik heb zowel in mijn film- als fotocamera een SD kaart en gebruik die.

Maar ik heb een nieuw probleem erbij gekregen. Mijn scannersoftware op de Brother MFC-J4620DW werk NIET meer. Wat ook doe, hij beweert dat de machine NIET VINDT, dat ik hem aan moet zetten of als ik andere software gebruik, dit moet stoppen. Hij is dus lam. Maar het apparaat werkt terde, hij PRINT wel en ik kan zelfs scannen als ik, met Windows' "Apparaten en printers" via het scanprogramma bedien. Der is dus niets stuk aan het apparaat, ook niet aan de USB kabels, maar wat ik ook doe (heb het programma ontstalleerd, opnieuw geïnstalleerd van de Brother CD). Ik heb van Brother een 3 stappen plan gekregen - daarin 2x een infinitive loop (dus schiet je niets op, je kunt niet verder). Ik heb zo'n idee, dat FSViewer hem heeft belet de scanner te vinden. Ik ben zwaar gefrustreerd, omdat de scannersoftware van de computer fantastisch werkte.

WIE WEET WAT IK MOET ODEN??? Graag jullie suggesties, Karel - ik probeer hier een JPG van de foutmelding op te zetten. hij doet het niet - is even bezig - met uploaden en verdwijnt daarna.
 
Laatst bewerkt:
Met het goed lezen v/d handleiding was je niet in de problemen gekomen....
En dat verhaal v/d usb had ik er alleen neergezet als extra toelichting, omdat je aan alles al kon zien dat je de handleiding niet volgde zoals het hoort...
Je bent geen uitzondering.... ik hoor zo vaak ... "hij doet het niet".. en bijna altijd blijkt dat ze de handleiding niet of maar half gelezen hebben....
Overigens vind ik zelf de knopjes wel duidelijk op zich... wat dat ding kan maar een paar dingen, negatieven of dias.... als je dan naar de iconen kijk .... dan zie je al snel welke de dia is... wel dan zal de ander wel het negatief zijn.....

Tav de Brother ... je hebt de CD software gebruikt.
Je hebt Win72 32 bits?
Download dan de laatste software/driver compleet, die 162 MB, hier:
http://support.brother.com/g/b/downloadlist.aspx?c=nl&lang=nl&prod=mfcj4620dw_us_eu_as&os=92
 
Neen André, ik heb een Windows 7 64 bits, bovendien heb ik 2 van deze machines, met 2 dezelfde printers en alle twee ½ jaar geleden geïnstalleerd met de meegeleverde CD's. Tot gisteren deed deze machine het uitstekend, hij doet het niet meer nadat ik FSView en nog 2 andere Photoshop programma's gerund heb. Ik hez inmiddels weer afgehaald, maar het helpt niet. De andere machine wekt nog steeds uitstekend. Ik zou graag van een expert horen wat het probleem zou kunnen zijn: het is het programma dat niet werkt. De hardware doet het uitstekend.

Karel
 
Het is voor het eerst dat ik hoor dat FS Viewer dat zou doen, en eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat dit programma je probleem veroorzaakt. Photoshop zou eerder de controle over de scanner overnemen dan FSViewer. Je zou eens met CCleaner het register kunnen opschonen, vermoedelijk zijn er bij het verwijderen van de software nog wat verbindingen achter gebleven. Je scanner werkt prima als je hem zelfstandig opstart met zijn eigen scansoftware, dus aan de installatie daarvan ligt het dan niet. Je enige probleem is dan dus dat grafische programma's de scanner niet opstarten.

Als je programma's installeert (geldt uiteraard voor bijna alle programma's) dan vragen ze soms welke bestandstypes moeten worden gekoppeld aan dat programma. Als je daar niet mee uitkijkt, neemt het nieuwe programma koppelingen over van andere programma's, en dat wil je niet altijd. Het is dus zaak om bij installatie altijd de geavanceerde installatie te doen en nooit de automatische, ook al raadt een programma dat zelf aan. Kies je voor de makkelijke optie, dan kun je nooit ingrijpen in de gekozen instellingen. Bij de handmatige installatie kan je dat wel.

Maar schoon de pc dus eerst op en installeer dan de software opnieuw. Eventueel (zou ik namelijk doen) verwijder je eerst de scanner software voordat je dat doet, zodat ook daar geen 'zwevende' koppelingen van achterblijven. Meestal moet je ook eerst de software installeren en dán pas de scanner aansluiten, maar ik weet niet of dat ook voor de Brother opgaat.
 
Niets hielp, te arren moede heb ik de computer teruggezet naar de status quo van 22 januari. HET WERKT WEER PERFECT, bedankt voor de moeite.
 
Maak iig bij elke installatie een herstelpunt... dat gaat nl niet altijd automatisch..
Maar mss had je dat ZELF nu al gedaan en heb je er nu profijt van.....:cool:
Fijn dat het opgelost is...:thumb:

Een paar mini-tipjes: iets meer tijd nemen voor handleidingen en iets minder paniek.. het loopt nl 2x met een sisser af...

Je zet ons nl ook daarmee op het verkeerde been.... en die tijd hadden wij kunnen besteden om iemand anders te helpen.... snap je ...;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan