Geen internet via specifieke internet plugs in de muur

Status
Niet open voor verdere reacties.

greacus

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Berichten
133
Beste,

Er zijn pas bij ons internet kabel muurplugs in het huis geinstalleerd, echter doen twee van deze muurplugs het absoluut niet. De kabels werken individueel allemaal. De twee muurplugs zitten samen op een splitter aangesloten welke het laatste slot op de router bezet. Deze splitter is correct aangesloten volgens degene die dat heeft gedaan. En dat zegt diegene ook over de muurplugs zelf. Echter hebben we via beide muurplugs dus geen internet en geloven we niet dat het toevallig twee foutieve contactjes zouden kunnen zijn.

Is er een andere mogelijkheid dat we geen internet krijgen hierdoor? De pc zegt bij beide contactjes dat er geen internetkabel is aangesloten terwijl deze er wel inzit. bBij het gebruik van andere apparaten zeggen deze hetzelfde.

Ik hoop dat iemand kan helpen!
Alvast bedankt!

Greacus
 
Een splitter?
Die kunnen eigenlijk niet worden gebruikt, een switch wel.
Merken types van de muurdoos en splitter?

En geeft die installateur geen garantie?
 
Dank u voor uw reactie. Ik snap niet precies wat ik daar zou kunnen vinden om mijn probleem op te lossen. Intussen hebben we gevonden dat wanneer een van de kabels van de splitter afgehaald word, de verbinding voor de andere ineens wel mogelijk is. De vraag is nu: betekend dit dat je ethernetkabels niet kan splitten, dat de router dat niet aankan, of dat de splitter kapot is?

EDIT:
@Lange Pier Danku voor uw reactie! Waarom kan een splitter niet gebruikt worden? De installateur is overigens mijn vader :D
 
Laatst bewerkt:
Zou dan zeker garantie claimen.:)

Een splitter kun je voor 1 pc/notebook gebruiken om die op 2 plaatsten te kunnen gebruiken, simpel gezegd, de signalen interfereren onderling als je er 2 apparaten op aansluit, zoals je al hebt gemerkt werkt dat niet.

Gewoon een simpele switch er tussen.
 
Zorgt een switch ervoor dat ik wel via één kabel uit de router meerdere computers kan voorzien van internet?
 
Jeb, alleen de plaats is dan een keuze, bij de wandcontactdoos eentje gebruiken waar de kabel aanzit of v.a. de router de switch aansluiten maar dan zul je nog een kabel moeten trekken.
 
Zo te lezen heeft hij inderdaad de kabel gesplit. Dit betekent dat je maar 1 aansluitpunt tegelijk kunt gebruiken. Door gebruik van een extra switch en de kabels apart op de switch aan te sluiten kun je dit oplossen.

Is dit niet mogelijk dan kun je de gesplitste kabels anders aansluiten waarbij beide punten met een maximale snelheid van 100MB kunnen werken. Is niet de beste oplossing, maar in nood kan dit een uitkomst zijn.

Degene die dit zo heeft aangesloten heeft er duidelijk geen verstand van.
 
Hartelijk dank voor jullie reacties!!! Hier ga ik mee aan de slag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan