Hoe maak je 1 gigabit crosskabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenhoogerheide

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2014
Berichten
24
Ik moet morgen voor een examen een 1 gigabit crossover kabel maken, maar ik kan het nergens vinden op internet hoe je dat moet maken.
 
Ehh, ik kan het wel vinden............... vrij simpel zelfs door Google te laten zoeken naar : "1 gigabit crossover kabel" : Klik
 
Simpel gesteld: Je maakt een kruiskabel door aan de ene kant van de kabel een RJ45 connector te knijpen met een T568B ader-indeling en aan de andere kant een RJ45 connector te knijpen met een T568A ader-indeling. Zie (bijv.) hier.
Dus zijn bij een kruiskabel de pinnummers waar de groen+wit-groen en oranje+wit-oranje aders zijn aangesloten verschillend per RJ45 connector aan weerskanten, die van blauw+wit-blauw en bruin+wit-bruin zijn gelijk per RJ45 connector aan weerskanten.
[Bij een normale netwerkkabel = patchkabel = "straight through" kabel zijn de ader-indelingen van de RJ45 connectoren aan beide kanten juist gelijk, dus aan beide kanten de T568B indeling óf aan beide kanten de T568A indeling.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien heeft de topic-starter hier niet meer gekeken sinds zijn startposting, dus ga ik er dan maar vanuit dat hij gezakt is voor zijn examen... :rolleyes:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan