In welke map van mijn pc slaat Spotify offline gedownloade muziek op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
349
Beste mensen,

Ik heb mij weer rot gezocht op Nederlandse en Engelstalige sites naar beantwoording op deze vraag:

Ik heb een abonnement op Spotify. Daardoor kan ik offline muziek afluisteren van deze dienst.

In welke map van mijn pc slaat Spotify offline/B]gedownloade muziek op?

Ik moet dat weten om te kijken hoeveel geheugen dat beslaat.

Momenteel speel ik offline Spotify af via mijn pc en mijn laptop. Op dansgelegenheden.

Ik heb er mijn redenen voor, dat ook te gaan doen met een mobiele telefoon.
Daartoe moet ik weten hoeveel geheugen offline opgeslagen muziek van Spotify vergt.
Bijvoorbeeld een lijst van 1,5 uur of 3 uur.

Nogmaals: ik heb deze vraag her en der wel gevonden en uit en ten treure nagelezen: nergens vind ik echter het exzacte antwoord.
En waar het beantwoord lijkt, snap ik nog niet waar die map nou te vinden is.

Dus als iemand van jullie mij wil helpen, graag!
 
Hallo Everhart. Zo toch. Windows.Klik op Nummers onder Jouw muziek om je opgeslagen nummers te vinden. Of typ in de zoekbalk waar je naar zoekt.
Tik op het nummer om het af te spelen!

En hier al geweest.

https://support.spotify.com/nl/learn-more/guides/

offline op mobiele apps.

http://computertotaal.nl/apps-softw...isteren-met-spotify-62098#HoMYRGTsyeZH91tW.97

Misschien ook handig cursus.
http://www.slideshare.net/IDGNL/cursus-spotify

Ik kan je niet zeggen in wat voor map dit opgeslagen wordt. Wel weet ik dat de bestanden niet als mp3 o.i.d. opgeslagen worden, dus je kan de muziek niet vanuit die map beluisteren maar alleen via Spotify. Vandaar dat je je eigen rotgezocht hebt.

Opslaan op de pc of laptop
Open het programma Spotify.
Selecteer een afspeellijst.
Klik boven aan de afspeellijst op Offline beschikbaar.


Opslaan op een Android-toestel, iPad of iPhone
Start de app Spotify.
Selecteer een afspeellijst.
Tik op Offline beschikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Manamana,

Alleen het stukje tekst 'Ik kan je niet zeggen in wat voor map dit opgeslagen wordt. Wel weet ik dat de bestanden niet als mp3 o.i.d. opgeslagen worden' slaat op mijn vraag en dat wist ik al.


De rest van wat je schrijft slaat niet op mijn vraag.

Ik heb inmiddels wel een antwoord op mijn vraag (hoeveel geheugen vergt offline opgeslagen muziek) gehad via Spotify zelf:
Het beste voor het gebruik van de Spotify-app is als je minstens 1 GB vrije ruimte hebt op je telefoon.

De grootte van het bestand per nummer is zeer afwisselend maar je kan tellen op gemiddeld 5 MB per nummer.

En volgens iemand van een Telfortwinkel waar ik zonet was, die zelf Spotify gebruikt, is die map domweg onvindbaar.
Wat aansluit bij de antwoorden op internet: niet te vinden op de pc.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad je hebt gelijk, een liedje is gemiddeld tussen de 3 en 5 MB afhankelijk van de lengte van het lied. Ik heb zelf ook dat ding en heb een kaartje van 64 gig met duizenden nummers. Maar dat terzijde. Als ik een mooi liedje vind dan haal ik hem van internet af.
 
De cache functie van een externe dienst vertrouwen is niet zo handig. Vooral als je absoluut zeker moet zijn dat het werkt. Maar dat terzijde

Map lokatie is te vinden onder de instellingen van Spotify. Extra-Voorkeuren-Geavanceerde instellingen-Cache
 
De cache functie van een externe dienst vertrouwen is niet zo handig. Vooral als je absoluut zeker moet zijn dat het werkt. Maar dat terzijde
Kun je dat toelichten?

Map lokatie is te vinden onder de instellingen van Spotify. Extra-Voorkeuren-Geavanceerde instellingen-Cache
Maar natuurlijk! Nu herinner ik het mij weer, want ergens in mijn eigen geheugen ;-) had ik zoiets wel eens gezien! Bedankt voor de gouden tip!
Nu weet ik ongeveer hoeveel geheugen ik nodig heb op mijn mobiel.
 
Gaat mij vooral om betrouwbaarheid. Vooral omdat de cache/offline functie er niet specifiek voor ontworpen lijkt te zijn. Hoe weet je dan 100% zeker dat je muziek het doet op de momenten dat het ook absoluut noodzakelijk is. Ik zou er eerst uitvoerig mee testen en altijd voor een plan B (en C, D, E....) zorgen.
 
Gaat mij vooral om betrouwbaarheid. Vooral omdat de cache/offline functie er niet specifiek voor ontworpen lijkt te zijn.
Je schrijft 'lijkt'. Kun je dat nader onderbouwen?
Ik gebruik de offlinefunctie momenteel bij het afspelen van muziek via mijn laptop. Maar heb een 2e nodig en die heb ik niet. Wel een mobiel met internet, sinds kort.
 
Dat "lijkt" komt omdat ik geen werknemer bij Spotify ben en dus ook geen inzage heb in de ontwerpkeuzes en achterliggende mechanismen. Maar uit ervaring weet ik dat er een verschil zit in "dit is ontworpen om onder alle omstandigheden en altijd de muziek van je keuze te kunnen spelen" en "we doen ons best om je muziek beschikbaar te houden". Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar Spotify is bedacht voor de consument en niet voor bedrijfsmatige toepassingen.

Wat je in ieder geval niet weet is hoe bedrijfszeker de offline mode is. Nogmaals. Leuk voor als je onderweg naar vakantie bent, misschien minder leuk als je een feestje van 1000 man moet voorzien van muziek.
 
Goeie feedback, RogerS. Bedankt, dat stemt tot nadenken. Waardevol. Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan