DVD schijven niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

valeer

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2016
Berichten
9
Dag allemaal,

De filmen vroeger opgenomen met een camera heb ik vroeger gebrand op DVD schijven met een XP. Ik wil die schijven nu kopiëren naar een Externe harde schijf. Het eigenaardige is nu dat mijn Windows 7 verschillende DVD schijven niet herkend. De DVD schijven van eFilm Archival Gold DVD-R herkent de computer allemaal. Dit zijn duurdere schijven uit de USA mij indertijd aangeraden door een fotograaf. Ook de enkele schijven van Philips DVD+R gaan open. Van TDK DVD+R geeft geen enkele zijn inhoud prijs. Van FUJIFILM DVD+R kon ik er enkele kopiëren naar de externe harde schijf. Van de andere FUJIFILM Dvd's verschijnt in Windows verkenner wel de melding "Dvd-rw-station (D). Maar verder kan ik niet. Van de Fuji schijven heb ik veruit de meeste te kopiëren.
Wie heeft een oplossing?
Valeer
 
Hoi hoi valeer

Misschien heb je deze Microsoft FixIt om probleem op te lossen nodig ?? ==>> KLIK HIER !

P.S. Hoop ik dat ze schijven niet beschadigd zijn ?? :( uiteindelijk dat is altijd met DVD-R schijven te verwachten, ik gebruik ze nooit hoe dan ook ze van bekende of beroemde merk kunnen zijn ...
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Heb geprobeerd om het langs support.microsoft.com/nl het proberen op te lossen maar zonder resultaat. Ik herinner me nu ook dat ik ze indertijd op een DVD gebrand heb met een DVD recorder en door de camera aan te sluiten op de TV. Daarna heb ik die DVD nog 1of 2x gekopieerd op andere merken van DVD's om zeker te spelen. Dat kopiëren gebeurde met een computer XP.
Ik heb nu ook geprobeerd met een computer XP de inhoud van de Dvd's te downloaden. Het resultaat was identiek als dat bij de Windows 7. Bij dezelfde schijven lukte het niet. Wanneer ik de DVD in de lade van de XP breng, zie ik op de monitor eerst een zeer klein Dvd'tje. Dan opent zich op de monitor een scherm waarop al te lezen is: gebruikt 0 bytes, beschikbaar 0 bytes. Ook onder verkenner zie ik onder CD-rom-station(E) bij eigenschappen dat er 0 bytes gebruikt en beschikbaar zijn.
De schijven zijn niet beschadigd. Ook een andere Windows 7 van een collega gaf geen resultaat. Dus aan de computer zal het ook niet liggen.
De inhoud van de schijven wordt niet getoond. Is hier nog een oplossing voor?

Beste groeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan