apparaat gezocht dat een uur kan filmen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muca

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2011
Berichten
2
Ik zoek een camcorder of een digitale fotocamera die een uur achter elkaar kan filmen. De geluidskwaliteit is wel belangrijk, maar verder hoeft het niet super beeld te zijn of heel erg tegen beweging te kunnen ofzo, want ik zal meestal een statief gebruiken. Het is wel handig als het een bestandsformaat heeft dat makkelijk bewerkt kan worden in Windows movie maker.
Ik wil namelijk filmpjes maken van mijn gesprekken (ik ben psycholoog), zodat ik die onder supervisie weer kan terugzien. Ik heb zelf een digitale kleinbeeldcamera die er automatisch na 29 minuten mee stopt, ongeacht de grootte van het geheugenkaartje. Ik heb me laten vertellen dat dat een eigenschap is van veel van die cameraatjes. Maar ik hoor ook dat een camcorder niet per se iets toevoegt.
Kan iemand mij helpen?
 
Hallo Muca. Het kan soms wel eenvoudig.

Video vastleggen
Als je een camera (of webcam) hebt aangesloten op je computer, kun je direct opnemen. Het voordeel is dat je video direct in Movie Maker staat en je dus niet eerst de video hoeft op te slaan en dan pas te importeren.

Ik doe het zelf zo. Ik ben kunstschilder en leg veel vast met onderstaande apparaat. (zelf heb ik een Huawei P8) Werkt perfect.
Statief kopen en geen gebibber meer.

Zorg dat je batterij goed vol zit en gaan met die banaan. Klik op de link. Succes. En laat eens weten of je het wat vind.

http://www.nsmbl.nl/is-filmen-met-e...-regisseurs-geven-antwoord-en-hun-beste-tips/
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meer mogelijkheden. Waar volgens mij het probleem in gaat zitten is om de gesprekken ook nog verstaanbaar op te nemen. Als ik er dit weekend aan denk zal ik eens testen met mijn C920 Logitech. Die heeft onder normale omstandigheden een meer dan prima microfoon. Maar dan zit je normaal gesproken ook naar de microfoon toe gericht.

Opnemen op de computer heeft technisch de voorkeur, omdat je dan enkel beperkt wordt door de grootte van je harde schijf. Privacy kan natuurlijk wel een issue zijn.
 
Analoge videocamera kopen. Dan video omzetten naar digitaal. Beste resultaat.
 
Analoge videocamera kopen. Dan video omzetten naar digitaal. Beste resultaat.
Waarmee we dan terug gaan in de tijd. Niet doen dus. Koop een moderne (digi) camera en dat hoeft echt geen dure te zijn. Fotocamera's met videofuntie hebben vaak een beperkte opnametijd, dus laat die links liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan