• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst automatisch aanvullen en automatisch overnemen van BTW %

Status
Niet open voor verdere reacties.

intered14

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2012
Beste lezer,

Voor me prive bedrijfje / hobby heb ik een excel document opgesteld om de inkomende betalingen bij te houden. Nu zit ik met twee dingen waar ik niet uitkom

Op blad1 zou ik graag onder "Land" (beginnend op F2) een automatisch aanvullen keuzelijst willen hebben, de keuzelijst moet weer gehaald worden van Blad2 (A2 t/m A96). Automatisch aanvullen is hierbij belangrijk.
De volgende stap is als bijv. op Blad1 op F2 "Nederland" wordt ingevuld, er in cel E2 automatisch het % verschijnt wat op Blad2 achter Nederland vermeld staat.

Zou iemand mij hiermee kunnen/willen helpen?

Bijlagen

Super, heel erg bedankt

Alleen werkt het selectie veldje in F2 niet niet precies als in gedachte.

De bedoeling is dat als je in F2 "Nede" typt en dan Enter/TAB het automatisch aanvult naar "Nederland". In jou voorbeeld is dat alleen via de muis mogelijk door te scrollen in de keuze lijst.

Is dit mogelijk in Excel?

Het veld in cel I2/3 werkt op zich goed, maar het is een beetje omslachtig om het zo iedere keer te doen. Eerst land selecteren in I2/3, dubbel klikken op het land. Dan naar de betreffende cel in F te gaan en dan weer dubbel klikken (neemt nu overigens niet meer de BTW over).

Zou mooi zijn als het alleen hoefde in de betreffende cel in F, intypen "Ne" en dan dubbel klikken en klaar. Is dat uberhaupt mogelijk?

Zelf kan je ook wel wat doen.
bv Die Btw-tarief opzoeken met de Vert.Zoeken-formule werkt wel maar dient te zoeken met de waarden van dezelfde rij in kolomF.

Sorry, de BTW was idd makkelijk op te lossen. Had ik moeten zien.

Alleen bij het dubbel klikken en automatisch aanvullen van land heb ik wel wat hulp bij nodig.

Type de eerste letter(s) in de keuzelijst en klik vervolgens op het pijltje.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan