melding uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

japie57

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Berichten
433
Hallo.

Hoe kan ik de melding: "google chrome krijgt geen uit dates meer omdat windows xp en vista niet meer word ondersteunt" wegkrijgen?
Als iemnd dit weet graag. Vind het storend dat ik die melding krijg, telkens als ik google chrome opstart.

Groeten Cees.

:d:d
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou vermoeden dat het genoeg is om heel het update-mechanisme van Chrome uit te schakelen, nu je blijkbaar toch geen 'recht' hebt op updates. [Ik gebruik Chrome zelf niet, overigens.]
Doe 2 dingen:
a. In Chrome zelf: In de adresbalk invullen en op Enter drukken: about:plugins
Zoek de plugin "Google Update" en schakel die uit.
b. Maak (op je bureaublad) een snelkoppeling naar de volgende opdrachtregel (de opdrachtregel kopiëren naar het klembord en dan plakken in de opdrachtregel van de snelkoppeling):
cmd /k reg.exe add "HKLM\SOFTWARE\Policies\Google\Update" /v AutoUpdateCheckPeriodMinutes /t REG_DWORD /d 0 /f
Indien je Vista hebt: Rechtsklikken op die nieuwe snelkoppeling en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"
In XP is het genoeg (als je account administrator-rechten heeft) om de snelkoppeling te dubbelklikken.
Via de snelkoppeling wordt cmd.exe geopend, waarin moet verschijnen: De bewerking is voltooid
om aan te geven dat de registry-ingreep gelukt is. Je kunt het cmd.ese venster dan gaan afsluiten via het rode kruisje te klikken.

Herstart (voor de zekerheid) daarna je computer/laptop en kijk of de melding dan wegblijft in Chrome.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Geen van de twee heeft resultaat gehad.
Krijg nog steeds de melding.
Iemand nog een oplossing.

Groeten Cees.
 
Zoals hier te zien is zou er nog ondersteuning zijn t/m maart 2016 en daarna is het afgelopen.
Ik vermoed dus sterk dat de melding nu in chrome gebakken zit, en niet is uit te schakelen.

Natuurlijk blijf ik geabonneerd op deze vraag en er zouden misschien nog tips komen, maar ik heb er een extreem hard hoofd in dat de melding is uit te schakelen...

Tijs.
 
ik hoop dat er nog andere mogelijkheden komen.
Blijf het ook volgen.


Groeten Cees.

:eek::eek:
 
Hoi Japie

Kijk even of je deze handelingen ( in Chrome ! ) zullen wat kunnen helpen ?? ==>> KLIK HIER ! << PC daarna herstarten !

P.S. Ik ken zulke meldingen niet en het zal wel ( mij tenminst' ! ) kunnen helpen dat je verteld had wat voor melding(-en ? zijn ) is dat ? :( ?

Chrome grondig vanuit register en met sporen vanuit register verwijderen helpt ook niet ??
 
Laatst bewerkt:
@Terrarabo
Ik zie dat jij melding waarover gaat aangeeft nu ( deze op tweakers ?? ) maar ik zie geen enkele uitleg over wat voor melding TS bedoelt in boven comment #1
lees ik alleen maar ongv zo :

1) - hoe kan ik de melding .............. ?? welke melding ??
2)- google chrome krijgt geen uit dates meer ....... ??
3)- omdat windows xp en vista niet meer word ondersteunt .... oke dat is enigste dat wel tegen iedereen bekend is !
4)- Als iemnd dit weet graag ..... wat dan ??
5)- vind het storend dat ik die melding krijg .... welke melding ??
6)- telkens als ik google chrome opstart .... ???

En wat jij zelf bedoel met je onderste vraag ???? :( ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze melding !!


Hoe kan ik de melding, google chrome krijgt geen uit dates meer omdat windows xp en vista niet meer word ondersteunt.
 
:( dit zeg me helemaal niets ... !!!

1)- Hoe kan ik de melding
2)-google chrome krijgt geen uit dates meer
3)- omdat windows xp en vista niet meer word ondersteunt ... dit is als enigste wat duidelijk is, doordat ook iedereen dat weet :D

Uiteindelijk ik heb dat bij #6 aangegeven zo, en als jij TS vraag goedkeurt dan is dit jouw zaak ( niet van mij dus ! ! ) en ik heb netjes mijn tip aan TS doorgegeven
nu is alleen maar aan TS dat hij later commentaar zal geven of die wat kon helpen ... :D toch ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanaf april 2016 stopt Google met het uitbrengen van updates en patches voor beveiligingslekken in de versies van Chrome voor Windows XP en Vista.
Wie momenteel deze besturingssystemen gebruikt in combinatie met de browser van Google, krijgt vanaf nu een waarschuwing te zien.
De melding is weg te klikken, maar verschijnt opnieuw als de browser een volgende keer wordt opgestart. Bron: Tweakers
Installeer FireFox zou ik zeggen, daar draait mijn XP SP3 (als 2e OS) nog steeds op .
Zoals Tijs al opmerkte, zit het vast en zeker ingebakken in je browser die controleert op welk besturingssysteem je draait.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan