video plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marn51i

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Berichten
85
Geachte hr/mw,

Ik wil mijn video plakken, maar alle programma''s die ik heb geprobeerd zijn in het Engels en door mijn handicap ken ik geen engels.
Kan u mij zeggen hoe ik met het programma avidemux 2.6 video's kan plakken of misschien weet u een ander programma met een nederlandse handleiding
Maar ik wil het niet met windows movie maker want ik wil de video ook afspelen op T.V.
Ik hoor het graag
vriendelijke groet
Marian Nihot
 
Ik gebruik DVDStyler voor het maken van DVD's als je dat bedoeld. Die is standaard in het Engels maar kan je in de instellingen wijzigen naar Nederlands:
http://www.dvdstyler.org/en/downloads

DVDStyler.JPG
 
Laatst bewerkt:
Met freemake kan je dat ook, en volledig in het nederlands en gratis om te zetten naar je gewenste formaat.
 
Voor het converteren van videobestanden naar DVD layout is Freemake inderdaad prima. Maar als je een volledige DVD wilt samenstellen met eigen menu's, achtergrond, muziekje erbij en teksten dan heb je een DVD authoring programma nodig. En dat is wat DVD Styler doet.
 
mee eens edmoor, maar als de TS niet duidelijk aangeeft hoe en in welk formaat zij of hij het wilt afspelen op de tv blijft het gissen naar een goed advies.
 
TS heeft nu de keus :)
 
ik heb DVD styler gebruikt, maar de DVD start maar heel moeizaam op. soms slechts 1 x van zo'n 20 pogingen.
 
Daar is DVD Styler niet voor van belang maar het programma waarmee je de DVD hebt gebrand.
 
Daar is DVD Styler niet voor van belang maar het programma waarmee je de DVD hebt gebrand.


dat begrijp ik niet. als ik een stijl gekozen heb dan druk ik op branden en vervolgens wordt het bestand gebrand. dit gebeurt dus niet door dvdstyler?
 
Daar ben ik dus inderdaad abuis. Ik had het alleen nog nooit gebruikt. Zelf laat ik een DVD altijd op m'n HD genereren om deze vervolgens te branden met CDBurnerXP:
https://cdburnerxp.se/nl-NL/

Geen idee dus wat de oorzaak van je probleem is. De DVD's die ik met DVD Styler heb gemaakt en gebrand met CDBurnerXP waren altijd prima afspeelbaar. Dat doe ik overigens alleen voor derden omdat ik zelf al heel lang geen DVD's meer gebruik.

Zet de snelheid van het branden met DVD Styler zo laag mogelijk. Een te hoge brandsnelheid kan zeker dergelijke problemen veroorzaken.
 
Laatst bewerkt:
geeft niet, de DVD blijkt niet meer goed te zijn. Vreemd, heb deze misschien drie keer gebrand.

grtzzzzzzzzzzzz............
 
Ok dan. Laat je nog even weten of het met een nieuwe DVD wel goed gaat? Het is ook aan te raden voor een Video DVD geen RW schijf te gebruiken.
 
ik zal het zeker laten weten, maar hoe bedoel je dat RW's niet geschikt zijn voor diverse opnames? Daarvoor heb ik ze juist gekocht omdat ik af en toe een film wil branden.
 
RW's worden niet door alle stand-alone DVD spelers ondersteund, vandaar de opmerking.
 
ik snap het. het betreft een tweedehands tv met ingebouwde dvd speler. volgens de gebruiksaanwijzing zou deze zowel + als - dvd's af moeten spelen. maar ik vermoed dat er iets anders aan de hand is. de dvd writer in de pc zelf doet af en toe vreemd. een gekochte dvd wordt probleemloos afgepseeld. probeer ik echter een dvd rw te openen blijft het cirkeltje "cirkelen" en zie ik de foutmelding "computer reageert niet"

ik vermoed dat de dvd writer de oorzaak is. probleem is alleen dat hij het verder wel doet, alleen branden lukt niet meer en als ik foutdiagnose laat draaien wordt er geen fout geconstateerd.
 
Dat dvd "rw" is zeker een probleem in uw geval, zoals Edmoor al aankaart wordt DVD rw (Rewritables) niet ondersteund. Zou je het branden op een dvd -r of +r zou het wel goed moeten gaan.
Als je brander al problemen hebt met het lezen van dvd rw kan het aan het schijfje zelf liggen of idd zoals je zelf zegt aan de brander.
 
ok. ik heb nu het volgende gedaan: dvd speler gedemonteerd, laser met alcohol en wattenstaafje schoongemaakt, cd rom met muziek afgespeeld, probleemloos. Dvd met film afgespeeld, feilloos, oude opname van vroeger met gebrande film afgespeeld, feilloos.

Moet ik nu concluderen dat de oude DVD writer domweg geen RW's kan branden?

M.a.w. de oplossing voor mij als ik DVD-Rw's wil branden is een andere DVD-writer?

grtzzzzzzzzz..........................
 
De laser wordt op den duur zwakker, na veel branduren, problemen met een dvd-rw komen dan als eerste naar voren omdat die schijven veel van je laser eist.
Geldt voor zowel lezen als schrijven, op den duur zal de laser nog verder afzwakken.
Blijft dit aanhouden is vervangen van je brander de meest goedkope en eenvoudigste oplossing.
Nogmaals, zoals Edmoor al aangeeft DVD-rw wordt niet in alle stand alone apparaten herkend. Daar moet je ook rekening mee houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan