Nas bereikbaar maken van buitenaf

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel1977

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Berichten
95
Hallo allemaal,

Sinds vandaag ben ik van telfort overgestapt naar ziggo zakelijk.
Nu zou ik graag mijn nas bereikbaar willen maken van buitenaf, zodat ik overal bij mijn bestanden kan komen.

Van ziggo heb ik de technicolor TC7210.Z
Bij no-ip.com heb ik een ddns aangemaakt, en die gegevens ingevoerd bij de ddns instellingen in het modem.
Bij port forwarding heb ik het ip van de nas ingevoerd en opengezet als ftp server.
De nas is een shuttle omninas KD20. Hier heb ik de dhcp uitgezet en handmatig ip-adres toewijzen aangezet.

Nu kan ik alleen nog niet van buitenaf bij de nas komen als ik mijn hostnaam invoer in de browserbalk. kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt Marcel
 
vanaf je interne netwerk zal dat niet lukken.
Als ik thuis mijn ddns aanroep werkt het ook niet dat moet ik met 192.168 naar binnen.
probeer het eens bij de buurman op zijn computer.
 
Ik heb het geprobeerd met mijn telefoon op het mobiele netwerk. Dus in principe ook van buiten af
 
welk mobiel netwerk, dat wat je thuis ook gebruikt of dat van je internet provider.
Thuis mobiel netwerk dan ben je nog steeds niet vanaf buiten bezig.
 
Het mobiele netwerk dus niet op de WiFi thuis.
Mobiel van kpn en thuis van Ziggo
 
mobiel ban kpn zou het dan moeten doen.
zelf heb ik een synology en daar moet ik poort 5000 van forwarden.
Waarom maak jij er een ftp server van.
Dan zet je poort 21 en 22 open en moet je de nas ook vertellen dat hij een ftp server is.

als je de naam geeft dan wil ik kijken of ik er vanuit hier bij kan komen.
ik neem tenminste aan dat je de ingang hebt agfeschermd met een naam en een ww.
 
Ik ben nu niet thuis en ik heb net ook nog geprobeerd om erbij te komen maar dat lukte ook niet.
Ik ben rond 6 uur weer thuis dan zal ik proberen om poort 5000 open te zetten en dan zal ik gelijk even een paar screen shotjes maken van de instellingen
 
Het heeft helaas even wat langer geduurd.

Maar ik heb het nu zo staan:

Het blijkt dus dat er op de omninas ook een ddns functie zit. Daar heb ik nu de volgende instellingen staan. Het adres zou moeten zijn bethlehem77.omninas.net in eerste instantie stond deze op poort 9000 deze heb ik veranderd naar 3200, met upnp ondersteuning.
In het modem/router van ziggo staat die poort ook open via upnp port mapping. De ip-adressen komen ook overeen.

Moet ik nu ook nog een ipv4 poort forwarden?
 
werkt netjes.
achter de naam :3200 typen en je komt bij het onderstaande plaatje.

bethlehem.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan