Andere PC benaderen en besturen binnen eigen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericdatbenik1965

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2015
Berichten
8
Beste forumleden

Op zolder staat een pc windows 10 en draai op laptop zelfde besturingsysteem.
OP de zolder pc die altijd aanstaat draaid een programma {i catcher console) en die neemt ip cam beelden op .
Ik zou graag willen dat ik vanaf de laptop zo op die pc kan komen en dus binnen het eigen netwerk en die camera beelden kan bekijken.
Nou kon ik wel muziek en fotos bekijken maar rechtstreeks dat programma wat altijd open staat lukt niet.
Dus ik wil graag direct op het bureaublad komen en bij wijze van spreken daar de besturing van willen hebben.

Lijkt mij mogelijk , ik weet er weinig van dus bij voorkeur zeggen waar ik wat moet instellen .

Bij voorbaat dank,


Eric
 
Heb je geen programma op cd bij geleverd gekregen van de ip camera's ? Die kan je dan op willekeurige pc draaien en kijken, zo heb ik het namelijk met foscam,s.
 
Allen bedankt voor jullie antwoord

Ik heb een Axis camera en de daarbij meegeleverde camera software vind ik niet zo fijn werken als i catcher maar daar heb ik maar voor 1 pc een licentie voor.
Dat is dus geen optie omdat de zolder pc maar een gebruik heeft van max 15Watt.
Ik heb idd al even gekeken op de site van teamviewer maar wat ik denk is dat je dan constant een nieuw ww toegewezen krijg die je op de ander moet bevestigen als ik de laptop opnieuw hebt opgestart.
als dit nou niet zo is wil ik die optie proberen .

Ik ga mij nu even concentreren op remote desktop en i spy of dat goede alternatieven zijn

Gr eric
 
Ook voor Teamviewer kan je een vast wachtwoord instellen. Maar kijk eerst naar de Remote Desktop optie.
 
Volgens mij kun je de Foscam client gebruiken, die werk super snel en makkelijk zonder veel poespas en je kunt maximaal 64 camera's zien tegelijk.
 
Edmoor, ik ben bezig gegaan met Remotedesktop vervolgens moet je in je firewall bij apply apps etc je remote desktop inschakelen. Bij mijn andere computers is dit wel aanwezig .Kan dit met een instelling te maken hebben? Missch wel dat ik een updat moet doen al lijkt mij dat sterk want 2 a 3 weken geleden geinstalleerd .
Anders toch optie teamviewer.

Wat betreft foscam client, ik heb zelf ook een foscm en met dat programma komt de axis niet naarvoren , buiten dat worden alle opnames opgeslagen op de zolder pc en die wil ik juistdaarom benaderen. Ik wil niet constant mijn laptop aan hebben staan
 
Met de Foscam client kan ik wel beelden opslaan en bekijken ongeacht waar ze opstaan, ik heb een raspberry pi als server kost aan stroom 37€ per jaar, ik heb een externe schijf eraan hangen en boven op me pc filezilla staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan