Remote Desktop Connection werkt niet ( Insteloptie niet aanwezig)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericdatbenik1965

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2015
Berichten
8
Hallo

Ik ben al een paar dagen savonds bezig met het realiseren van Remote Desktop Connection.
Zolder PC ( windows 10) bedraad in netwerk moet benaderd worden ,zichtbaar in Netwerk en kan via users mijn bestanden bekijken ,en mijn laptop evenzo windows 10 draadloos in netwerk waar ik mee de Zolder pc wil benaderen.

Uiteraard juiste naam in gevoerd bij de login scherm Remote Desktop Connection en opgeslagen maar ook andere mogelijkheden uitgeprobeerd.
Allow apps to communicate through windows firewall staat remote desktop aangevinkt op private
Zonder Firewall ook geen connectie

Nu kwam ik het volgende tegen maar geld voor Windows 8.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/remote-desktop-connection-faq#1TC=windows-8

Als ik bij search Remote Desktop intyp staat er bij de resultaten

Op pc windows 10:

Remote Desktop Connection
Allow Remote acces to your computer
Remote app and Desktop connction

OP Laptop windows 10

Remote Desktop Connection
Select users who can use remote desktop

KLik ik op de Zolder PC op Allow Remote acces to your computer en op de Laptop op Select users who can use remote desktop
Dan kom ik in beide gevallen op het scherm system properties in het tabblad Remote
Deze verschillen van elkaar terwijl de rest van de tabbladen identiek zijn.

Bij de Laptop kan ik dit uitvoeren
In the System Properties dialog box, under Remote Desktop, select the Allow remote connections to this computer button.

Deze optie gezamelijk met dont allow remote connections to this computer ontbreekt op mijn Zolder Pc waarvan ik denk dat ik juist deze instelling nodig heb om het te kunnen voltooien

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Eric
 
Hallo Andre ,

Nog bedankt voor je antwoord .Ik heb dat topic doorgelezen en ik draai evenals de topic starter op een mini pc met windows home .
Misschien dat die optie wel in te bouwen is aangezien ik remote desktop bij Allow apps to communicate through windows firewall zelf moest toevoegen ,een bestand uit systeem/windows32 waar ik op moest klikken en stond er vervolgens wel bij .
Ik ga er eens op zoeken .

Gr Eric
 
Mocht het niet werkend te krijgen zijn... Teamviewer voor persoonlijk gebruik is gratis te gebruiken....
Ik gebruik het tussen Win en Linux, alhoewel de Remote Desktop onder Debian 8 mooi mijn Windows machine kon overnemen (1x getest, omgekeerd nog niet geprobeerd)... er is daar ook veel vooruitgang...
 
Het is gelukt, edmoor kwam met de RDPWrapper en in eerste instantie lukte het niet. Er bleek een windows update te zijn geweest die het onmogelijk maakte .
Ondertussen heeft RDPWrapper weer een tegen update toegevoegd en nu wel werkend,

Allen bedankt

Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan