HP printer 5640 en 5644 printen beide boven en onderkant foto niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

suusjeV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2016
Berichten
2
Ik heb een paar weken oude HP envy 5640, prima ding, probleem is als je foto 10x15 kiest de hele 10x15 wel bedrukt maar er een heel stuk boven en onderkant af is. Dus halve kopen of stukken been weg.

Hp gebeld en dat lag aan het apparaat.. nieuwe gekregen 5644 exact hetzelfde probleem.

Ik heb ook al geprobeerd de foto op een a4 te printen en exact hetzelfde hij maakt de 10x15 vol maar niet met de gehele foto.

Kan iemand me helpen?
 
Geweldig veel info om mee te werken....
Als je eens begint met te vertellen wat het merk, type en model van je pc / laptop is, welke Windows-versie er op draait en of het 32 of 75 bits Windows is..?
Verder is o.a. interessant te weten hoe de printer wordt gebruikt, via een USB-kabel verbonden aan de pc of via WiFi in het netwerk..?
Welke toepassing / programma gebruik je voor de print-opdracht ( Word of iets van HP zelf of photoshop o.i.d. )..?

Heb je de installatie handleiding stap voor stap gevolgd..?

Het lijkt mij een software-probleem op de pc en geen hardware-probleem met de printer.
Kan me nl. niet voorstellen dat 2 ( vrijwel ) nieuwe printers hetzelfde hardware-probleem zouden hebben hoewel het niet onmogelijk is.
 
Heeft niks met hard of software te maken.
Jouw fotopapier heeft lengte/breedte verhouding van 2:3 en jouw camera (waarschijnlijk) 3:4. Eigenlijk is dit dus niet op te lossen. Misschien kun je je camera op 2:3 instellen?

Je kan dus kiezen tussen witte balken aan de zijkant of boven en onder wat te verleizen, dit laatste kun je beste doen met een foto bewerkings programma want dan bepaal jij wat er boven en onder af gaat.
 
Heeft niks met hard of software te maken.
Jouw fotopapier heeft lengte/breedte verhouding van 2:3 en jouw camera (waarschijnlijk) 3:4. Eigenlijk is dit dus niet op te lossen. Misschien kun je je camera op 2:3 instellen?

Je kan dus kiezen tussen witte balken aan de zijkant of boven en onder wat te verleizen, dit laatste kun je beste doen met een foto bewerkings programma want dan bepaal jij wat er boven en onder af gaat.


Dankjewel! Het probleem is nu opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan