KPN Settopbox, PLEX & NAS vraag (in buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.

raf83

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Berichten
20
Ik woon in het buitenland (midden-oosten) en wil graag op mijn Samsung Smart TV nederlandse kanalen ontvangen.

Het mooiste zou zijn via de KPN Setupbox (of settopbox), zoals dat zo mooi werkt bij mijn ouders hier in NL. Maar volgens mij werkt dit niet buiten het KPN netwerk, klopt dat? (Ik heb in mijn huis in het buitenland een VPN netwerk, dus het lijkt is het hele wifi signaal afkomstig uit NL)

Mocht dit niet lukken, dan is er misschien nog een andere optie: mijn vader heeft een NAS in zijn netwerk zitten, met Chromecast etc. En toevallig zag ik dat de PLEX app op mijn smart tv is geinstalleerd, is daar ook iets mee te doen?

Wat lijkt jullie het beste? Bij voorbaat bank
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Voor zover ik weet komt het IPTV signaal van KPN alleen binnen via KPN modems. Wat je zou kunnen doen is een VPN verbinding opzetten naar het huis van je ouders, om zo KPN TV te tunnelen naar het Midden-Oosten. Je zult hiervoor een VPN router aan moeten schaffen.

Over Plex:
Indien de NAS van je vader krachtig genoeg is om te transcoden is het mogelijk Plex als daemon op de NAS te draaien, en te koppelen met onder andere jouw TV dmv MyPlex en een pincode.
 
V.w.b. KPN:
Ik heb dus al een VPN netwerk (VPN router met open PIA account erin) in mijn huis in dubai. Kan ik daarmee tunnelen naar mijn vaders netwerk in NL?

En over plex:
Hij heeft een NAS Seagate Central SRN01C, is die krachtig genoeg? En wat doet die Plex Daemon dan precies, die laat mij van buitenaf op de NAS/netwerk komen?

En als ik die MyPlex app op mijn smart TV heb geinstalleerd, waar trekt die app dan de tv kanalen vandaan? (want op de NAS zelf staan geen kanalen. Maar pakt ie t dan van KPN omdat t in hetzelfde netwerk zit?)

Bedankt alvast!
 
Ik zal het proberen te verduidelijken. Je open PIA account heeft niks te maken met een VPN verbinding naar je vader zijn huis. Hiervoor zal je een OpenVPN server op moeten zetten op locatie bij je vader om vervolgens hiermee te verbinden met je gegenereerde public key.

Wat betreft Plex: Plex is "slechts" een media streamingsservice. Het is dan ook niet gemaakt om TV kanalen beschikbaar te maken, maar om bijvoorbeeld lokale series of films te streamen naar apparaten via het internet.

Hoe dan wel TV kijken? Je zal hiervoor een KPN IPTV Decoder nodig hebben die het versleutelde signaal, via de VPN verbinding op kan vangen in je huis in Dubai.

Echter kun je het jezelf een stuk makkelijker maken door de KPN online TV service te gebruiken (https://www.itvonline.nl)

Met vriendelijke groet,

jopi328
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan