0x80070002 bij windows installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

lalatje11

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2014
Berichten
46
Hallo mensen,
Ik ben een vriend aan het helpen met het installeren van windows, alleen nu zegt hij bij de installatie de hele tijd
error code 0x80070002.
We hebben het al geprobeerd om het te doen met minder ram geheugen, maar dan start de pc niet op.

Iemand ideën?

alvast bedankt.

groet
 
Ja, maar er staat geen os op, dus dat programmaatje kunnen we niet installeren
 
Deze foutcode betekent ook dat het systeem bepaalde bestanden niet kan vinden of dat deze beschadigd zijn. De System File Checker zoekt en repareert (indien mogelijk) foute / missende bestanden. Helaas is het vaak zo dat als de SFC de fout niet kan herstellen er weinig anders opzit dan een herstelinstallatie (alleen mogelijk als je een Windows 7 installatie DVD hebt) of zelfs een volledig schone installatie (via de DVD of via een herstelpartitie) te doen. :(

Lees ook deze sevenbits even.

http://sevenbits.nl/probleemoplossing/problemen_sp1_voorkomen_verhelpen.html
 
Laatst bewerkt:
@lalatje11 : welke optie kies je in het begin van het proces? Laat je de schijf wel eerst formatteren door Windows?
 
Hoi,
Ik ben een vriend aan het helpen met het installeren van windows
Je geeft niet aan op welke manier je installeert, originele installatie dvd, via usb, terug naar fabrieksinstellingen, back-up dvd of een zelf gebrande dvd v.e. iso-bestand.
Welk OS heeft er eerder opgestaan?
Zonder deze info is het koffiedik kijken, je mag ook wel wat meer info geven over de betreffende pc (ouderdom hardware enz).
We hebben het al geprobeerd om het te doen met minder ram geheugen
Wat het ram hiermee te maken te heeft ontgaat mij volledig of je moet hardwareproblemen hebben met de pc.
Geef aan wat de eerdere problemen waren met de pc en waarom je opnieuw installeert, als b.v de schijf of andere hardware bijna kaduuk is krijg je de installatie toch niet voor mekaar.
Schenk ook aandacht aan de opmerking van @gast0225.
Succes verder met je vraag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan