netwerk binnen 1 computer tussen w7 en w10

Status
Niet open voor verdere reacties.

walmwalm

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2010
Berichten
25
Ik heb zowel W7 als W10 op 1 computer geïnstalleerd. Werkt prima.
Alleen: Ik heb twee oude printers en die werken niet meer op W10.
Nu wil ik proberen een bestand te maken op w10 en dat afdrukken via w7. En graag zonder afsluiten, opstarten in W7, afdrukken, afsluiten en weer terug naar w10!
Met een thuisnetwerk lukt het niet.
Dus probeer ik het via een gewoon netwerk. Ik heb dat in w7 ingesteld en de naam "printersteun"gegeven.
Dan naar w10. ik kies voor "nieuwe verbinding instellen of nieuw netwerk instellen"
vervolgens voor "nieuw netwerk instellen"
dan moet ik "selecteer draadloze router of toegangspunt voor configureren"
en dan gebeurt er niks....
kan iemand me helpen?
Voor de goede orde: ik ga deze vraag ook nog op andere forums stellen. In het verleden kreeg ik moppers als ik dat deed zonder het te vermelden.
 
Voor je printprobleem in samenhang met je netwerk, moet je even wachten op andere mensen hier. Daar heb ik niet genoeg kennis van zaken van om daarop een zinnig antwoord te kunnen geven.
Waar ik wel wat zinnigs over kan en wil zeggen, is je opmerking over het posten van je probleem op een ander forum.
Ik weet dat er hier een enkele 'bekrompen ziel' rondzwerft die daarvan zijn stokpaardje heeft gemaakt, i.c. mensen aanspreken als 'ie er achter komt dát er sprake was van crossposting en de crossposters zelfs beschuldigt van 'respectloos' gedrag. Ik kan je gerust stellen : er is geen enkele Helpmij regel die zich ertegen verzet. Als er al iemand wat van vindt, dan is dat zijn of haar persoonlijke mening en daar heb jij geen boodschap aan.

Wat wél erg wordt gewaardeerd, is het feit dat je een eventuele gevonden oplossing ook op andere forums laat weten en vervolgens hier op de Helpmij dan je vraag op 'opgelost' zet. Daarnaast meld je vooraf dat je gaat crossposten, (zoals je in je startbericht hebt gedaan) dus je doet er alles aan om iedereen te informeren.
 
Laatst bewerkt:
Voor de goede orde: ik ga deze vraag ook nog op andere forums stellen. In het verleden kreeg ik moppers als ik dat deed zonder het te vermelden.

Uitstekend dat je dit er bij verteld. Zo zal niemand hier er een probleem mee hebben. Doe dat ook bij de andere fora waar je je probleem aan wilt voorleggen.

Nu je probleem.
Je kan een virtuele PC maken waar Windows 7 op draait. Windows 10 en Windows 7 kunnen beide gebruik maken van een gedeelde map op beide PC's. Zet het af te drukken bestand in een map die je daarvoor gaat gebruiken. Dat kan je in Windows 10 doen en deze dan vanuit Windows 7 in de virtuele PC afdrukken.

Zelf gebruik ik virtuele PC's om te kijken van "Hoe ging dat ook alweer in...":
Clipboard01.jpg

De verschillende Windows PC's hebben internet en kunnen gebruik maken van een gedeelde map om bestanden er eenvoudig tussen te kunnen uitwisselen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zowel W7 als W10 op 1 computer geïnstalleerd. Werkt prima.
Een dualboot dus. dan gaat het volgens mij niet werken zoals jij dat wilt.

Om welke printers gaat het hier? Wellicht is er een andere optie om deze in win 10 wel te laten werken.
Is al eerder gelukt om niet win 10 ondersteunde printers alsnog te laten werken met win 10.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan