Onmogelijk om bepaalde drivers te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

zerohealin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2016
Berichten
4
Hallo,

Ik beschik over een Asus Notebook R510CA-xx187H

Ik heb hem vandaag gereset omdat hij wat minder liep, nu probeer ik de drivers te vinden van windows 10, maar ik mis er een heleboel.

De belangrijkste driver voor mij is de realteak hd audio manager, als ik mijn speakers op mute heb en ik plug bijv een koptelefoon in dan registreert die dat en zet die automatisch het volume naar bijv 50%, en wanneer ik hem weer uitplug weer naar 0.

Ik zoek nu zelf al een paar uur, maar ik kom niks tegen wat werkt.

Ik heb ook al drivers geprobeerd voor windows 8(.1) maar hier ook geen succes.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bedankt!
 
Hoi hoi

Maar geef je niet aan, welke je precies drivers nodig voor deze R510CA-xx187H hebt ??? :(?

Ken je deze ASUS drivers-pagina gedeelte ook ?? ==>> KLIK HIER ! << LET OP precies voor jouw Notebook is dat ! * ..

ScreenShot034.jpg
 
Laatst bewerkt:
Apart: Ik zie op de Asus site helemaal geen W8(.1) drivers voor dat audio apparaat, alleen deze voor Windows 7 (wel vooraf de nu geïnstalleerd staande driver deïnstalleren).

Kijk eens of dat wat oplevert/werkt. Indien niet, deïnstalleer die driver en probeer deze (voor een Asus N751JX, maar zover ik kan zien dezelfde Realtek audio-chip).

Tijs.
 
Of deze ?? ==>> KLIK HIER ! << Let op ook voor jouw R510CA NoteBook ! ( :( hoop ik dat goeie is :( ) ..
 
Laatst bewerkt:
@Royonix: Dat zijn geen officiële sites en leveren je niet de aangegeven drivers op (wel een "Driver Doctor" installer van hun eigen hand, waar je niet op zit te wachten en die niet eens de aangegeven driver bevat!)
Graag de volgende keer je links eerst 100% checken voordat je ze post!

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, die laatste was een installer waar ik niet blij van werd haha.

Ik heb alle drivers geprobeerd die hier geplaats zijn, maar nu herkend die niet eens de realtek hd audio (geen geluid).

Ik vind het inderdaad apart dat asus op hun officiele website niks kwa sound aanbieden.

Ik probeer nu even de driver van de N751JX, ik edit deze post met het resultaat.

Hartstikke bedankt voor jullie input!
 
@zerohealin

Ooke nog eens-excuus voor boven link ....die daarboven is dus VALS/ of verraderlijk ! :(

Kijk FF ben bijna 100% zeker ( slechts 99,9% dus :D ) dat deze audio driver je kan wel gebruiken ...:D:thumb:
heb ik zelf uitgetest hij is 112 MB en toch ook voor jouw Notebook bestemd is ! .... je moet alleen maar jouw systeem daar tijdens downloaden aangeven ...

KLIK==>> HIER !

Audio driver.jpg<< Audio driver apart voor W10 heb je dus ook ! ;)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt geen Realtek configuratie interface?
Werkt het met die van @dnties?

Realtek zelf is vermoedelijk door de aardbeving aldaar niet bereikbaar, die levert alle drivers voor hun producten.
 
De driver van de Asus N751JX pakt die wel.

Maar de audio manager die zeg maar detecteert wanneer er een koptelefoon in/uit word geplugd is er nog steeds niet.

Geen idee hoe ik dit eventueel kan aanzetten.

En ik zag inderdaad dat de officiele website down is. helaas
 
a. Wat staat er in appwiz.cpl vermeld? Indien daar wel degelijk ergens de Realtek HD Audio Manager wordt genoemd, ergens, dan zal hij in het systeemvak moeten staan (evt. moet je eerst dat dubbele ^ teken links ervan klikken om de verborgen iconen te zien). Systeemvak is het vak met die icoontjes, rechts naast de taakbalk.
b. Indien geïnstalleerd zou het ook te vinden moeten zijn in Configuratiescherm -> Weergave op Kleine pictogrammen zetten.
c. Weer een andere manier zou moeten zijn (indien geïnstalleerd) is via Configuratiescherm -> Weergave op Categorie zetten -> klikken op Hardware en geluiden (of hoe het maar heet) en dan zou het daar ergens aan te klikken kunnen zijn in het rechter venster.
d. Zoek op de hele C: schijf naar RtkNGUI64.exe
Indien gevonden, maak er een snelkoppeling naar (zou bijv. kunnen staan in de C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA map) en dubbelklik de snelkoppeling.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Even wat duidelijker aangeven wat de oplossing was:
a. Heb je een andere driver geïnstalleerd, eentje die Lange Pier gelinkt had?
of:
b. Heb je het Realtek HD Audio Manager (terug-)gevonden op je harde schijf die blijkbaar met de N751JX was geïnstalleerd, en dus mijn tips gebruikt?

Tijs.
 
Status op "opgelost" gezet. Je kunt alsnog reageren op de vraag van Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan