trage PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariane01

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
444
In heb hier een windows 7 PC die super traag geworden is. Ik heb windows 7 al terug geïnstalleerd maar dat helpt niet. De PC wordt louter gebruikt om muziek af te spelen en er draait nog enkel een antivirusprogramma mee.
MB Intel BOX945GCLF2
CPU Intel Atom 330
Werkgeheugen 2GB DDR2 - niet uitbreidbaar
HD 80GB Sata2
Heeft 5 jaar goed gewerkt en is stilaan trager en trager geworden.
Iemand een oplossing?
 
Hoe ervaar je het "trage" ? slecht afspelende muziek? lang wachten totdat een commando wordt uitgevoerd? traag beeldscherm?

Je zou eens op kunnen starten met een linux USB boot stick. Dan even kijken of de computer nog steeds hetzelfde probleem heeft als onder windows. Dan kun je in ieder geval software en windows uitsluiten. Anders is het mogelijk een hardware probleem. harde schijf die bijna kapot is (controleren via SMART) of de processor wordt misschien te warm (moet wel gek gaan bij de meeste ATOM's)
 
soms veel pauze tussen de nummers
soms speelt hij enkele noten van een nummer en begint dan opnieuw
op een andere PC geen problemen met de muziek
ik zal uw voorstellen morgen eens uit proberen want ik moet nu vertrekken
in elk geval al bedankt
 
De systeemspecs zijn natuurlijk niet je van het. Als je er alleen muziek mee afspeelt, dan zou ik die virusscanner maar eens verwijderen, dat scheelt broodnodige mb'tjes geheugen.
Je hebt Windows 7 teruggeïnstalleerd, maar heb je ook de moederborddrivers teruggeïnstalleerd nadat je Windows erop hebt gezet?
 
Wampier
HD test goed.
Opgestart met Ubuntu: alles werkt veel sneller.


gast0225
Welke moederborddrivers moet ik terug installeren?
 
Dat bedoel ik ;) :D
Toen je het ding ooit kreeg, heb je sowieso minimaal 1 disk van de fabrikant erbij ontvangen. Daarop vind je de o.a. drivers voor het moederbord / chipset.
 
Ik heb de moederborddoos gevonden. Er zit o.a. veel documentatie in maar geen CD of DVD met drivers.
Welke drivers moet ik zeker downloaden en instaleren?
 
Hoe moeten wij dat weten? Ga naar de website van de fabrikant van de machine en download daar de mobo drivers.
 
Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows 2000 en XP: dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
 
in blijlage het logbestand
 

Bijlagen

  • MTB.txt
    11,8 KB · Weergaven: 66
Niets te zien in je log. Voer het dan eens als volgt uit:

Open
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox vanaf je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows 2000 en XP: dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • List Devices (No driver)

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
 
Laatst bewerkt:
enkel update van net framework gedownload
voor de rest geen updates beschikbaar

in elk geval bedankt voor de hulp
 
Plaats een schermafbeelding van je apparaatbeheer zodat we de apparaten kunnen zien welk een gele driehoek aangeven zoals in onderstaande afbeelding.

Unknown-USB-device-Port-reset-failed.png
 
Ik bedoelde niet letterlijk hetzelfde als wat ik in de afbeelding plaatste.
Zie je werkelijk nergens een gele driehoek(en) in apparaatbeheer?
 
@ariane01 : je bent nu een aantal dagen aan het 'worstelen' met de vraag waarom de machine zo traag is.
Ik zou je een paar dingen voor willen houden en dan moet jij zelf maar beslissen hoe je daar mee om wenst te gaan:

1. als jij een machine opnieuw van Windows (7) voorziet EN bij aanvang van de installatie laat je de Windowsschijf EERST de hdd formatteren, dan heb je een basis gelegd voor een probleemloos werkende machine;
2. als jij vooraf even op de website van de fabrikant de juiste moederborddrivers bij elkaar sprokkelt en deze ná de installatie van Windows als eerste op de hdd installeert en
3. je checkt na deze installatie even in apparaatbeheer welke apparaten nog een uitroepteken vertonen en
4. voor deze apparaten al dan niet met onze hulp de juiste drivers installeert en
5. tot slot eerst SP1 voor 7 download en daarna, middels Windows update, de overige benodigde (ongeveer 220) updates, (Dit kan verscheidene uren duren !!! Geduld hebben dus, ook al LIJKT er niks te gebeuren in Windows update),

dan is het softwarematig onmogelijk dat de nieuwe Windows installatie traag is, TENZIJ er hardwarematig iets aan de hand is, (bijv.) een geheugenreepje dat niet helemaal jofel meer is.
 
Laatst bewerkt:
dan is het softwarematig onmogelijk dat de nieuwe Windows installatie traag is, TENZIJ er hardwarematig iets aan de hand is, (bijv.) een geheugenreepje dat niet helemaal jofel meer is.

Je gaat dan wel voorbij aan het feit dat er in linux blijkbaar geen enkel probleem is. Je kan het dan net zo goed omdraaien: het is per definitie een probleem met windows. Er is wel een tussenweg natuurlijk: linux kan 'on the fly' problemen met geheugen en harddisk verwerken. Als het een hardware probleem is, zou ik het daar zoeken inderdaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan