Gimp 8.2.16

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan20

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2015
Berichten
9
Hallo,

Ik werk in Windows 10 en heb Gimp 2.8.16 gedownload. Voorheen gebruikte ik voor omlijnen afbeelding een ouder versie van Gimp maar krijg het in de nieuwste versie niet voor elkaar!
Ga via Filters naar Decor en daar kom ik niet verder voor een lijn van 2mm.
Wie kan aangeven hoe ik in de nieuwe versie van Gimp moet doen?
 
Laatst bewerkt:
Of kijk even hier: http://steunpunt-almere.nl/
en dan bij Handleidingen/artikelen, Daar staat een Gimp handleiding 1 t/m 12 wat in de nieuwsbrief heeft gestaan van Helpmij, geschreven door een redacteur.

Wellicht handig, want het is een .pdf betand wat je zo kan downloaden.
Je vind daar trouwens ook het boek Basiscursus Gimp-Inkscape-Scribus. Ook te downloaden. ;)
 
Johan,

Dat Rand toevoegen staat hier beschreven in de GIMP documentatie. Wat werkt er precies niet in de nieuwe versie? Ik heb nog de 14 i.p.v. 16 en daar gaat het goed. Dan ga ik op zoek voor je.

PS: in de handleidingen GIMP 1-12 staat dit overigens niet beschreven.

groet,

Just
 
Ik ga via Filters naar Decor waar alleen Add Border aanklikbaar is!!
Voor een omlijning van een afbeelding met een dun kaderlijntje staat er niets, wat voorheen wel zo was.
 
Hoi Johan,

Ik dacht dat jij dan een stel standaard plugins mistte. Nou ben ik een Linux mens. Die plugins zitten daar in de programma-bibliotheek. Dat heet de Gimp plugin registry.

Ik heb mijn installatie doorgezocht op "jouw" plugin, maar er is niets later toegevoegd.

Hier vindt je zoiets voor Windows, maar ik weet niet of deze website en de download betrouwbaar genoeg is. Het lijkt me van wel, maar wie ben ik?

groet,

Just
 
Kan ik ook niet downloaden, denkelijk door Windows 10. Ga wel verder met FotoFiltre,
gaat net zo goed.
Bedankt allemaal
 
Kan ik ook niet downloaden, denkelijk door Windows 10.

Ohh? Windows 10 blokkeert dat? Ik was wel erg voorzichtig in mijn commentaar, maar dat webupd8.org staat bij mij helemaal niet als negatief in het geheugen?

Nou ja, je hebt een alternatief, begrijp ik.

groet,

Just
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan