Nero 2016 platinum

Status
Niet open voor verdere reacties.

priority65

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2016
Berichten
4
Hallo, Ik probeer op mijn gloedjenieuwe gekochte nero een jukebox audio cd te branden, die ik in mijn auto kan afspelen....

Ik stop een lege cd in het laadje, en start NERO EXPRESS EN KIES AUDIO EN DAN JUKEBOX AUDIO en begin dan met het toevoegen van de bestanden op mp3 formaat....

cd is vol..... ik kies voor branden..........
Hij brand.....:p

brandproces voltooid.............. ik blij natuurlijk........

stop de cd in mijn speler............ staat er niets op.... weer terug in de pc en idd er staat niets op....... wat doe ik verkeerd?:shocked:
 
Gewoon een data cd met mp3's maken.

Een echte "audio cd" is alleen met andere software te freubelen.
 
Jeb, die "jukebox cd" is ook een data cd, waarom er niets op staat kan ik hiervandaan niet zeggen.
 
Jeb, die "jukebox cd" is ook een data cd, waarom er niets op staat kan ik hiervandaan niet zeggen.

Ik ben blonder dan blond, maar hoe maak ik nu dan die data cd? waar moet ik dan vanuit werken?
Ik heb Nero 2016 platinum en windows 8.1
 
Dat er niets op staat begrijp ik zo snel ook niet, maar:
MP3 or jukebox audio CD are basically data CDs, so you can use "CD-ROM (UDF)" as compilation type in Nero Burning ROM
Elders wordt beweerd dat er dan een .ISO bestand wordt gemaakt.
Welke van de 2 beweringen ook maar klopt: Er wordt geen audio CD van gemaakt als je een jukebox audio cd maakt/brandt.
EDIT: Ik zie dat Lange Pier hetzelfde gemeld heeft omtrent die jukebox audio cd.

Je moet dus in Nero Express kiezen voor Audio (danwel Audio CD danwel CD -> Audio)
Zou je het volledige Nero programma willen gebruiken ipv. Express, dan wordt het dus een nieuwe compilatie maken van een CD en daarvan het subtype Audio

Tijs.
 
Welkom op helpmij.nl :thumb:
Op de pc is die schijf ook zogezegd leeg?
Is die schijf dan wel gefinalized? Elke gebrande schijf moet gefinaliseerd worden wil het werken op een stand alone apparaat zoals je autoradio of cd/dvdspeler.
 
Ik gebruik ImgBurn die alles kan, behalve echte audio-cd's met de cda indeling.

Imgburn kan dat wel, maar vereist een aparte procedure.
Maar dat maakt het eigenlijk niet geschikt voor audio cd(cda).
 
Heb zelf ook eens geprobeerd een Jukebox Audio CD te maken met Nero 16: Het staat wel op de schijf; het speelt niet op de cd speler. Heel raar.
Ik heb Nero Support gemaild en om een antwoord gevraagd..
 
Nero Support heeft geen email adres meer. Erg dom van ze. Er is nu een forum. Zal daar binnenkort de vraag stellen.
 
Klein detail: kan de speler in de auto wel mp3's afspelen?
En kan die ook het type CD aan die je gebruikt om te branden?

Verder vind ik dit:
http://forum.nero.com/nero_eng/topi...mp3_or_jukebox_audio_cd_with_nero_burning_rom
Ok, after testing 7 different CDs and burning them left and right here is what accomplished: MP3 Disc finally burned with Nero Burning Rom 2015 and it works perfectly in my car!!!

Here is what I did:
1. Put blank CD into the burner
2. wait until it reads it correctly, then select CD-ROM (UDF/ISO)
3. mark your writing speed (I chose 24x which is fine) but you may go wither 32x if you prefer or 16x
4. Finished burning CD, tested it working in my car.

Well done myself - pat on the back for me!!!

of deze?
http://forum.my.nero.com/index.php?showtopic=15687
For posterity, in case anyone is searching in the future, I have arrived at something that works in Nero Burning ROM V12 for my car system (2010 model vehicle).

Using a DVD-R:

Set to DVD-ROM(ISO)
ISO tab, set file system to "ISO9660 ONLY"
File name length (ISO) "Max. of 31 characters (level 2)"


This results in the DVD having a file system Windows identifies as "CDFS" and able to be read by the car system.I guess not surprisingly as ISO9660 (as I understand it) is the standard for CDFS .........
 
Het moet een audio-cd worden, dus geen mp3 etc. cd.
Het wordt tijd dat de vragensteller met terugmeldingen komt over de gegeven tips, zeker nu geen enkele helper (inclusief ik zelf) die 2016 versie van Nero op zijn computer heeft.

Tijs.
 
Een Jukebox Audio CD wat hij probeert te maken is gewoon een data cd en Nero 12 zal niet veel afwijken van eerdere versies.
Mij nooit gelukt "vrougah" om een cda met Nero te maken in Nero Express ondanks de gebruiksaanwijzing.

stop de cd in mijn speler
Kan zijn dat die geen mp3 's kan lezen, zou sterk zijn in deze tijd maar toch.
 
Nou ik werd er dus gek van hier kon ik het niet oplossen....... omdat ik altijd jukeboxaudiocd's gemaakt heb zonder problemen. Maar heb mijn vorige laptop verkocht en een hele nieuwe aangeschaft en nu doet alles het gewoon weer en ik kan weer jukebox cd's branden.......JIPPY
 
Dus blijkbaar was de brander-lens van de oude laptop "op" of vervuild, zodat er niets (goed) gebrand werd.

Bedankt voor de terugmelding. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan