Windows vista start niet op (ook niet in veilig modus) blauwe scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

enje

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
29
hallo allemaal

Vandaag heeft mijn computer windows vista upgrades uitgevoerd. Toen ik de computer wilde opstarten kreeg ik de befaamde blauw scherm.
dus ik start de computer opnieuw op en krijg een zwart scherm met witte letters met de optie:1 plaats windows-installatieschijf en start u computer opniuew op 2selecteer de taalinstellingen 3 klik op''uw computer herstellen'' (deze optie nog niet gedaan , want er gebeurt niks als ik de schijf erin doe en volgens iemand zal almijn documenten verwijderd worden omdat ik geen herselpunt heb.

en vervolgens heb ik nog de opties opstarten in veilige modus, met netwerkmogelijkeheden, met opdrachtprompt, laatste bekende juiste configuratie en windows normaal starten

echter bij alle opstart opties (ook veilige modus) krijg ik het blauwe scherm na het windows vista laadicoontje (ervoor is het eerst een minuut zwart voordat het blauwe scherm komt) blauwe scherm geeft stop: 0x000000f4 (.....

computer is trouwens al 7 jaar oud (dus alle hardware is vrij oud.)
Ik kom er gewoon niet uit!~Heeft iemand een oplossing, tips etc!?
 
Wat gebeurt er als je optie 2 kiest? Kom je dan niet verder, dan is optie 3 de allerbeste, je machine wordt hersteld.
Hoe weet je / kan die 'iemand' weten dat je geen herstelpunten hebt?
Vóórdat de installatie van de updates begon is er automatisch door Windows-update een systeemherstelpunt aangemaakt, TENZIJ 'iemand' ooit systeemherstel voor alle schijven heeft uitgeschakeld, maar dat zou wel een bijzonder / erge / heel vreselijk / domme actie zijn geweest, dat kan ik mij bijna niet voorstellen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Lijkt mij eerlijk gezegd een hardwareprobleem m.n. geheugen.
Geef wat meer info over je pc/laptop (merk/type enz.) hier kunnen we verder weinig mee.
 
Dat was idd. ook iets waar ik heel even aan gedacht heb, maar dan zou het toeval wel gigantisch groot zijn geweest : updates binnenhalen, updates worden geïnstalleerd en na de installatie wordt de machine herstart en dan, boem, het probleem. Ik weet het niet, het zou natuurlijk kunnen, maar........?
 
Laatst bewerkt:
Koop eerst een vers bios batterijtje, die 0x4f staat voor dat windows de hardware niet kan initialiseren en dat kan door een te laag voltage in de bios batterij.
Stel erna eerst de bios opnieuw in.

Wil het nog niet;
http://www.pctuts.be/downloads/18-windows-recovery-cd/
Pak je systeemherstelschijf, indien niet gemaakt, bij iemand laten maken met Vista of via bovenstaande link verkrijgen, dien je wel je aan te melden en 1 bericht te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan