KB3119142 is looping

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
37.163
Nog niet op de Helpmij als vraag of probleem gemeld volgens mij, maar mocht die vraag gaan komen:

Ik ontdekte bij toeval op mijn Win 10 laptop, dat ik de KB3119142 meerdere malen had staan. Na telling ontdekte ik dat ik de update meer dan 70 keer (!!!) had staan bij de Windows update. Niet goed dus! Klein beetje research gedaan, blijkt dat ik niet de enige ben. Vele Win 10 users (tienduizenden) hebben dit probleem, vele anderen weer niet. Reden? Vooralsnog onbekend. Microsoft heeft het probleem (?) inmiddels onderkend.

Misschien heb je nog niet ontdekt dat je dit 'looping probleem' hebt. Check even of je de update KB3119142 meerdere malen als update heb ontvangen. Hoe je dat doet :

links onder op de taakbalk, het Windows logo, kies daar voor 'Alle apps', dan 'Instellingen'. In het dan verschijnende venster klik je rechts onder : 'Bijwerken en beveiliging, Windows update, herstel, backup', dan kies je voor 'Geavanceerde opties', dan 'Geschiedenis van uw updates weergeven'.
Kijk of de KB3119142 meerdere keren in het lijstje voorkomt. Zo ja, dan heb je het 'looping probleem'.

De oplossing is vrij simpel :

ga wederom naar het Windows logo links onder, klik op 'Alle apps', dan 'Systeem', dan 'Configuratiescherm', dan 'Programma's en onderdelen'.
Scroll naar : 'Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x64) - 11.0.61030 en klik er rechts op. Kies 'Wijzigen' en daarna voor 'Repair'. Als dit klaar is, start dan de machine even opnieuw op. Nu komt de KB3119142 niet meer binnen.

Doe hetzelfde met de daaronder staande 'Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x86) - 11.0.61030.
 
Laatst bewerkt:
Topic sticky gemaakt voor het geval dat mensen hier last van krijgen.
 
Nee hoor blijft gewoon op sticky staan.
 
maar bij mij komt Microsoft Visual C++ 2012 Redistributable (x64) - 11.0.61030 niet voor in de lijst met programma's
is dat erg? vreemd? moet ik daar iets aan doen?
 
Ik heb nooit selectief gedownload, m.a.w. alles wat Microsoft update mij aanbood, heb ik gedownload en geïnstalleerd.
Herstel : ik lieg over 1 update en dat betreft Skype voor buroblad o.i.d. Daar ik niets met Skype doe en ook niet zal gaan doen is dat zo'n beetje de enigste update die ik heb geweigerd en op verborgen heb gezet in Windows 7 update.

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik van C++ geen enkel verstand heb. Ik heb even rondgeneusd en kwam over een vorige versie dit tegen : Klik
Ik vermoed derhalve dat het belangrijk kán zijn en voor een aantal configuraties belangrijk ís.
 
Laatst bewerkt:
Beste gast0225,
Ik heb gedaan wat je hebt beschreven. Kan ik nu rustig "slapen"?
Groet,
Frans
 
links onder op de taakbalk, het Windows logo, kies daar voor 'Alle apps', dan 'Instellingen'. In het dan verschijnende venster klik je rechts onder : 'Bijwerken en beveiliging, Windows update, herstel, backup', dan kies je voor 'Geavanceerde opties', dan 'Geschiedenis van uw updates weergeven'.

Nogal ongelukkig geformuleerd. Bovendien niet helemaal juist.
Klik op windows logo, scroll naar beneden naar Instellingen, klik hier op, In het dan verschijnende venster klik je op : 'Bijwerken en beveiliging, Windows update, herstel, backup', dan kies je voor 'Geschiedenis van uw updates weergeven'.

Geavanceerde opties is dus overbodig.
 
Het is me allemaal wat he? Microsoft die soms opties een andere plaats geeft na het uitbrengen van een 'major' update zoals bijv. de Anniversary? ;) :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan