Filmpjes haperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michieljansen94

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2014
Goedenavond,

Al sinds de aanschaf van mijn laptop een half jaar geleden haperen bepaalde filmpjes op google chrome en firefox. Youtube filmpjes doen het meestal wel, maar op bepaalde sites (bijv dumpert) zijn de filmpjes ontzettend schokkerig en haperen ze continu. Ook als ik series kijk heb ik hier last van. Bij microsoft edge doet alles het perfect, maar aangezien edge nog geen adblock heeft is deze browser voor mij vooralsnog geen optie.
Mijn laptop is slechts een half jaar oud en heeft goede specs (intel i7-4720HQ@2.60 GHz, Nvidia GTX 965M grafische kaart en 8 GB RAM), dus ik begrijp niet echt waar het aan ligt. De laatste versie van Adobe flashplayer is geïnstalleerd en ik heb behalve adblock geen extensies.
Heeft iemand toevallig een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt!

mvg,

Michiel

goedemorgen,

flash player wel up to date en/of goed geïnstalleerd ?

Laatst bewerkt:
Ik heb versie 20.0.0.306 van adobe flashplayer, volgens mij is dat de meest recente versie. Ik heb net even gekeken op de site van flash player, en heb toen in de browser getypt 'about: plugins'. Vervolgens heb ik de flash player uitgeschakeld, en alle filmpjes die ik tot nu toe heb aangeklikt doen het zonder haperen. Nu vraag ik mij af of dit de oplossing is, aangezien mij het logisch lijkt dat de flash player juist aan moet staan.

Flashplayer en HTML5 (filmpjes zonder flash) zijn totaal verschillend. Mogelijk is de mpeg-2 codec (gebruikt door flash) niet goed geïnstalleerd of niet geaccelereerd op je computer.

op youtube kun je dat zien: als je rechtsclicked op de video staat er onderaan in het menu: "about the HTML5 player" indien je html5 gebruikt

Zo te zien heeft het inderdaad met de flashplayer te maken. Youtube gebruikt HTML5 bij mij en dat doet het prima. Filmpjes op sites die flashplayer gebruiken haperen bij mij. Misschien moet ik flashplayer opnieuw installeren?

Lees dit artikel eens door.
Suc7 :thumb:

Dit artikel biedt volgens mij geen oplossing. Chrome crasht niet bij mij en heb ook niet meerdere flashplayers geïnstalleerd. Bij de plug-ins staat het volgende bij de flashplayer:
Adobe Flash Player - Versie: 20.0.0.306
Shockwave Flash 20.0 r0
Naam: Shockwave Flash
Beschrijving: Shockwave Flash 20.0 r0
Versie: 20.0.0.306
Locatie: C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\48.0.2564.109\PepperFlash\pepflashplayer.dll
Type: PPAPI (out-of-process)
Uitschakelen
MIME-typen:
MIME-type Beschrijving Bestandsextensies
application/x-shockwave-flash Shockwave Flash
.swf
application/futuresplash FutureSplash Player
.spl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan