Informatie van een MKV bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

chivado1

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2012
Berichten
69
Hallo daar.

Ik heb diverse MKV films en ik wil graag de informatie daar van hebben.
Bijvoorbeeld:
Formaat 720p of 1080p
of er ondertitels zijn
Welke decoder er gebruikt is.

Bestaat er een programma die dit kan nakijken?

mvg Chivado
 
Start zo'n film, klik op 'Extra' en kijk dan eens onder 'media informatie' of 'codec informatie'.
Scroll naar beneden binnen de media / codec informatie en je krijgt antwoorden op de vragen die je stelde.

Sorry, ik vergat 1 ding toe te voegen. In mijn tevredenheid over de vlc player ging ik er bij het typen van mijn antwoord vanuit dat iedereen, altijd de vlc player gebruikt om zijn media af te spelen en da's natuurlijk niet zo.............

Ik had moeten typen : Start de film met de vlc player.

Het juiste antwoord moet dus zijn : ja, zo'n programma is er, de VLC en da's (bijv.) tegelijkertijd een (zeer goede) player. Misschien gebruikte je 'm al?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitleg.

Ik gebruik inderdaad VLC player
Ik zie bij een film een resolutie staan van 1920x800.
Klopt het dan dat we hert het hebben over 1080p?

mvg, chivado
 
Ik ben wat dat betreft niet zo technisch, maar als ik dit zo lees, dan denk ik dat het antwoord "Nee" zal moeten luiden, maar misschien dat iemand die er wat meer technische kennis over bezit, wat anders zegt?
 
Laatst bewerkt:
MediaInfo is een gratis programma dat heel gedetailleerde 'technische' info laat zien over .. Media bestanden, zoals films.
1920 x 800 = 'smaller' dan 1080P. Zelfde breedte, minder hoog (dus dikkere zwarte balken boven en onder).
Het is al een heel oude filmstandaard, ook wel 'Cinemascope' genoemd. Tarantino gebruikt het nog steeds..
De P betekent Progressive (in tegenstelling tot i, wat Interlaced betekent).

Mediainfo, download: https://mediaarea.net/en/MediaInfo/Download
 
MediaInfo is een gratis programma dat heel gedetailleerde 'technische' info laat zien over .. Media bestanden, zoals films.
1920 x 800 = 'smaller' dan 1080P. Zelfde breedte, minder hoog (dus dikkere zwarte balken boven en onder).
Het is al een heel oude filmstandaard, ook wel 'Cinemascope' genoemd. Tarantino gebruikt het nog steeds..
De P betekent Progressive (in tegenstelling tot i, wat Interlaced betekent).

Mediainfo, download: https://mediaarea.net/en/MediaInfo/Download

Ontzettend bedankt.
Dit is precies wat ik zocht.
Wat ik hier uit opmaak is dus als we een film hebben van 1920 x1080 dat dan de 1080 slaat op de hoogte van de film.
Waarom praten we dan alleen over films met 1080p of 720p, maar niet over 800p.

gr. Chivado
 
Waarom praten we dan alleen over films met 1080p of 720p, maar niet over 800p.
Simpel omdat 720P en 1080P de meest voorkomende en gangbare zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan