Welk "betaalbaar" foto & video bewerking programma is goed??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diverene

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2015
Berichten
23
Hallo allemaal,

ik gebruik nu Photoshop Elements 9 en wil graag meer mogelijk heden. Ook video bewerking wil ik weer oppakken.
Een product van Adobe hoef ik niet meer omdat dit tegenwoordig abonnementen zijn. :evil: Hier heb ik dus geen interesse in.

In het verre grijze verleden heb ik voor foto's met PSP7 gewerkt en video's met Premiere5 en daar was ik tevreden mee.
Ook met Avid Cinema heb ik gewerkt, niet tevreden mee want daar zijn weer aparte codecs voor nodig, dus wat ik daar nog van heb kan ik niet meer afspelen. Kan dat wel met met de progs van Correl of een ander merk??

Nu zag ik op de Corel site dat er meerdere versies zijn (dus ook de prijzen) voor zowel foto als video bewerking.
Hebben jullie hier al ervaring mee? Is dit wel een juiste combi? Is het foto en video bewerking pakket X8 net zo goed/uitgebreid als de losse pakketten?

Ik heb nog een digitale video camera (Sony mini DV) met alleen IEEE1394 aansluiting, dus geen USB. Hier moet dus het programma mee kunnen werken, zonder dropped frames zoals veel "goedkope" video proggs doen bij het binnen halen van het beeld materiaal.
Video: Graag zou ik ook meerdere (bewerkbare) audio tracks hebben zoals in Premiere5.
Foto: Graag zou ik de RAW bestanden makkelijk willen bewerken.
Ook zou ik willen dat de foto en video proggs goed samen kunnen werken.

Mijn systeem:
HP Elitebook Workstation
Windows 10 pro x64
Intel i7 Q820, 8 logische processors @1,73GHz
NVidea Quadro FX2800M
Geheugen 8GB (wordt 16GB)
SSD Samsung 850 EVO 500GB
IDT High Definition Audio
Ricoh FireWire 1394 aansluiting


Ik heb er best wel wat voor over om fatsoenlijke proggs te hebben.
Dus jullie advies, ook van andere merken/proggs, is welkom!! :thumb:

Grt Rene
 
Laatst bewerkt:
Voor foto's, GIMP misschien? Ben er zelf geen fan van, maar het lijkt wel op Photoshop qua mogelijkheden.
 
Lightroom?
ze werken vooral met een abo ( per maand betalen) maar je kunt nog Cd of downloaden
Pas MAC en PC versie en PC alleen 64 bits meen ik.
Een paar adressen:
https://www.bol.com/nl/s/computer/z...hContext/media_all/sc/computer_all/index.html

Iets goedkoper Amazon met een ENG versie:
http://www.amazon.de/Adobe-Photosho...8&qid=1455985422&sr=1-10&keywords=lightroom+6

Let goed op wat je aanklikt!!! Verschillende types!


PSP?
https://www.bol.com/nl/p/corel-pain...engels-frans-spaans-windows/9200000047813230/
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf gebruik Cyberlink powerdirector voor videobewerking.
 
Hallo allemaal,

dank voor jullie antwoorden.
Hier heb ik even naar gekeken maar denk toch dat ik ga kiezen voor Corel's PSP x8 en VSP x9.
Hebben jullie ervaring mee? En welke versie kan ik het beste aanschaffen, de "gewone" of de Ultimate?
Ook is er een combi pakket, is dat iets?

Ik hoor graag van jullie! :thumb:
Grt Rene
 
Ik denk dat je zelf het beste kan bepalen of de extra toeters en belletjes van de Ultimate versie de meerprijs waard zijn.
 
Hallo OctaFish,

wat zijn dan die extra toeters en bellen? ik krijg dit namelijk niet gevonden..:(

Grtz Rene
 
Hallo Jackall,

dank voor je antwoord. Ik heb blijkbaar niet vergenoeg gezocht. Nu toch gevonden.
Ik ga hiermee aan de slag.

Allen dank voor jullie antwoorden :thumb::thumb:

Groeten Rene
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan