Langzame Boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
263
Hallo allen,

heb een vraag over opstarten.
Het volgende speelt zich af:mijn zwager heeft een poosje terug een Samsung pc gekocht(apple concept),nu was hij op een bepaald moment de foto,s kwijt,zonder iets te hebben gedaan(had wel een back-up gemaakt).
Dus gaat hij naar het bedrijf waar hij deze heeft gekocht,die hebben de foto,s teruggehaald,en er een virus systeem er op gezet.
Doch bij het opstarten kun je nu niet in het menu komen,maar verschijnen er 3 regels op het scherm waarvan ik een foto heb gemaakt.
duurt dus zeker 10 minuten voor hij daadwerkelijk start op windows 8.1.
Iemand een idee die weet wat dit betekend,en een oplossing weet om gewoon weer te kunnen opstarten.
Hoop dat ik in het goede topic zit,anders excuus hiervoor.

bvd MWRV,WP_20160220_20_05_27_Pro.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je moet doen is het volgende:
a. Zoek uit hoe je bij de BIOS instellingen kunt komen en wat je daar allemaal kunt doen.
b. Zorg ervoor dat in de BIOS instellingen, bij Boot en dan Boot sequence (of hoe het maar heet bij jou), dat Boot from network danwel PXE boot (of hoe het maar heet bij jou) in de volgorde van opstarten achteraan komt te staan, dus dat cd-rom, harde schijf etc. in de opstartvolgorde vóór dat opstarten vanaf het netwerk staan.
[Jouw type-aanduiding van de Samsung ("apple concept" :confused:) is zodanig vaag/incompleet dat ik niet die pc niet kan opzoeken op Internet, en dus ook de (moederbord-)handleiding van de BIOS niet (als die al te downloaden is).]

Overigens zou je (normaal gesproken) de PXE boot moeten kunnen afbreken met de ESC toets, zodat je niet hoeft te wachten om de volgende in de opstartvolgorde te laten kiezen/proberen door die pc. Dit als je geen kennis/zin hebt om opstarten van het netwerk in de BIOS te veranderen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
vaag,

Hallo dnties,

hier de reacties op je mail,
sorry van de gegevens ,dacht dat die in dit geval niet nodig waren,maar kan deze zo opvragen.
het probleem is dan ook ,dat ik niet in de bios kan komen,omdat hij bij opstarten direct naar de opgegeven gegevens gaat.
als ik nu weet hoe ik hier in kom dan wordt het wel een stuk gemakkelijker,en kan ik de verdere adviezen wel uitvoeren.
de esc toets heb ik derhalve niet geprobeerd ,en zou dus eventueel wel contact kunnen opnemen met hem,en ook om de gegevens van de pc.



bvd MWRV,
 
Je begrijpt nu (o.b.v. mijn vorige posting) dat we hier op het forum het moeten doen met de informatie die ons door de vragenstellers beschikbaar wordt gesteld. Hebben we (te) weinig informatie, dan moeten we het, qua tips, doen met "generieke" suggesties, bijv. de generieke tips die ik gaf in mijn eerste posting.

We horen wel hoe het ermee is afgelopen. :) Mocht je het met de generieke tips niet redden, en is meer specifieke hulp nodig (gidsen door de betroffen BIOS, bijv.) dan hebben we ook meer (basis-)informatie nodig.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
oke,

Hallo ,

ja ik begrijp dit volkomen hoor,ik heb hier ook geen glazenbol.
heb mijn zwager gemaild ,dat hij de dingen die door jou zijn aangedragen,moet proberen,en dan ben ik ook benieuwd wat er uitkomt.
hou hier dus contact over,als ik toch uitgebreider info wil /moethebben.
bedankt voor de tijd,en ook ik ben benieuwd.


bvd MWRV,
 
Hallo dnties,

Ben nogmaals terug ivm met de pc van mijn zwager.
Voeg nog 2 bijlagen er aan toe met de gegevens van zijn moederbord.
Misschien wel laat ,maar meneer was op vakantie,vandaar.
Als je opstart en je drukt esc in zoals je aangeeft,dan verdwijnt die melding en start hij op zij het traag.
Volgens hem kom je niet in de boot en hij durft hem ook niet langer vast te houden,want dan is hij onzeker of alles er wel op blijft staan.
Heb al gezegd dat dit wel mee zal vallen maar toch, nog een idee hoe ik in de boot kan komen?
Deze pc was toch altijd vrij snel.
Wat hij nu dus ook weer heeft(daarom had men ook dit programma geinstalleerd)dat als hij naar afbeeldingen gaat ,er veel foto,s zwart blijven?



1.jpg2.jpg

Hallo dnties heb per ongeluk een zelfde gedaan,hier nog 1 met meer gegevens

bvd MWRV,
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    87,1 KB · Weergaven: 82
Laatst bewerkt door een moderator:
deze computer met deze support-site/-pagina met deze gebruikershandleiding
Pagina 103 van de handleiding vertelt (iets) over hoe in de BIOS te komen en diens instellingen.
Pagina 108 zegt specifiek hoe je, ipv. PXE boot etc. de harde schijf als eerste opstartmedium zou moeten kunnen selecteren.

Even een punt van orde: Je posting #6 geeft de indruk alsof het drukken op de Esc toets helpt om in ieder geval het PXE boot verhaal over te slaan, maar wat er achter staat is mij helemaal abacadabra.
Licht duidelijk toe hoeveel "tijdwinst" het drukken van Esc oplevert [je vermeld in je startposting alleen het PXE boot scherm als vertragende factor, maar blijkbaar is er (verder) nog veel meer aan de hand.]
Mocht het zo zijn dat je (bijv.) slechts 30 seconden tijdwinst boekt met Esc en er (dus) nog 9,5 minuten overblijven die Windows zelf er over doet om op te starten, dan vraag ik mij in ernst af wat je van ons hier op het forum verwacht, want ik zou zelf gewoon teruggaan naar het bedrijf dat die pc [blijkbaar zo traag] heeft ingericht voor hulp.

Tijs.
 
onduidelijk

hallo,

hier nog even een reactie op je antwoordt,als je op esc drukt zo als wordt aangegeven,dan verdwijnt de melding,en start de pc op zonder dat hij eerst aangeeft (wat normaal toch gebeurtt)setup ,etc,en dan duurt het zeker 10 minuten.En ik weet ook wel dat jullie ook niet kunnen toveren.
ging in eerste instantie om in de boot te komen,en dit draag je aan,dus dat ga ik proberen,en geef hem dan ook advies als dit niets wordt om terug naar dat desbetreffend bedrijf terug te gaan.
toch bedankt voor het advies,en ik hoop dat it lukt.
kom er dan ook op terug.


bvd MWRV,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan