Google als standaard zoekmachine instellen lukt niet in Win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

camel1980

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Berichten
57
Het lukt mij niet om als standaard zoekmachine Google in te stellen in Edge. Ik heb alle handleidingen gevolgd en google kan ik dus via Instellingen - Geavanceerde Instellingen in Edge aanpassen als de standaard zoekmachine, maar ondanks dat er in het lijstje met de gedetecteerde zoekmachines achter Bing dan niet meer "standaard" staat, plopt toch elke keer Bing naar boven. In eerste instantie komt er een vrij wit scherm als ik een zoekterm type met de tekst "deze pagina is niet bereikbaar". Blijkbaar gaat ie alleen uit van een volledig webadres en niet van een zoekterm, ondanks dat er wel staat dat ik een zoekterm mag intypen. Ik kan vervolgens alleen maar op de link klikken "zoeken wat u wilt", en dan opent dus Bing en niet Google. heel irritant. Weet iemand wat ik kan doen om meteen te zoeken met Google?

Het gekke is dat ik het bij mijn ouders wel gewoon goed werkend met google heb ingesteld! Tevens kan ik Edge bij hun in de taakbalk slepen, iets dat bij mijzelf ook al niet lukt. Iemand toevallig hier ook een oplossing voor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo Camel, het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn startpagina Google heb ingesteld maar... ik ging niet naar "geavanceerd".
Gewoon 1. instellingen. 2. openen met. 3. kiezen: specifieke pagina. 4. daaronder kiezen voor: aangepast 5. pagina (www.google.nl) invullen.
Volgens mij heb ik het zo gedaan. Hoop dat het je lukt. Succes!
L.
 
Bedankt voor jullie reactie Iowie en manamana. Echter, ik dnek niet dat ik hier wat aan heb. De link gaat over chrome installeren. Ik wil echter Edge gewoon behouden, alleen de standaard zoekmachine wil ik wijzigen van Bing naar Google. En dat lukt mij dus niet ondanks dat ik precies alle instructies daarover volg.
De startpagina met Google dat lukt me wel, en is dus ook geen probleem.

Het gaat er dus om dat als ik een zoekterm in de adresbalk van Edge type, ik wil dat er meteen met google gezocht wordt en niet met Bing. Het veranderen van de standaard zoekmachine naar google geeft alleen niet het gewenste effect. Staat er misschien diep in het systeem iets verkeerd?
 
Exact zo gedaan als de instructie (meerdere keren) en ik zie achter google ook "standaard" staan, maar dan nog blijf ik Bing krijgen.
Bij mijn ouders heb ik het dus wel goed kunnen instellen. Heb ik te maken met fouten in mijn systeem misschien?
 
Misschien zo dan:

Ga in de browser van uw apparaat naar google.com.
Selecteer Meer acties (...) > Instellingen in de rechterbovenhoek van uw browser.
Klik op Geavanceerde instellingen weergeven in het gedeelte 'Geavanceerde instellingen'.
Klik op Wijzigen onder 'Zoeken in adresbalk met'.
Klik op Google Zoeken > Als standaard instellen.
Opmerking: Als Google Zoeken niet wordt weergegeven als optie, voert u een zoekopdracht op google.com uit en probeert u de stappen nogmaals.
 
Wat je nu beschrijft heb ik ook al geprobeerd. Had ik ook gevonden op internet.
 
Exact zo gedaan als in de uitgebreide handleiding. Geeft niet het gewenste resultaat. Snap er niets van. Kan trouwens Edge ook niet in de taakbalk gesleept krijgen.
 
Even voor die edge.

Druk op de app op het startscherm en houd deze vast of klik met de rechtermuisknop op de app en tik of klik vervolgens op Vastmaken aan de taakbalk. Je kunt dit ook doen in de weergave Apps.
– of –
Als de app al is geopend op het bureaublad, druk je op de taakbalkknop van de app en hou je deze vast en veeg je met je vinger tot de Jump List (een lijst met snelkoppelingen naar bestanden, mappen en websites die je onlangs hebt geopend) wordt weergegeven. (Als je een muis gebruikt, klik je met de rechtermuisknop op de app-knop op de taakbalk.) Tik of klik vervolgens op Dit programma vastmaken aan de taakbalk.
 
Ik zal vanavond nog eens kijken, maar vrees dat er echt wat anders aan de hand is. Bij mijn ouders heb ik het namelijk wel ingesteld gekregen, dus weet echt wel wat ik doe....
 
Beste camel1980,

Aangezien je vraag over edge gaat heb ik de vraag verzet van windows naar de rubriek mircrosoft edge.
Succes :)
 
Als ik rechtsklik op de tegel van edge, zie ikniet de optie vastmaken aan taakbalk. Als ik het icoontje van het bureaublad probeer te slepen naarde taakbalk, zie ik een rood verbodsbordje. Google staat als standaard zoekmachine ingesteld bij zoeken in de adresbalk. Maar toch gaat ie telkens naar bing als ik een zoektermintype. Ik snap er werkelijk niets van. Verschillende mensen ook al gevraagd,en iedereen zegt dat ik hetzelfde moet doen, maar dat werkt dus niet.
 
Type in je zoek vak Edge. Dan zie je hem. Dat terzijde. Zo zie je dat hij er wel degelijk is.

Edge zit ingebakken in windows 10 en kun je niet verwijderen.

Ook geldt dat voor Chrome. Type Chrome. Maar dan wel met de rechtermuisknop erop gaan staan en direct aan start vastmaken.

Staat hij een maal in start dan kun je deze ook aan de taakbalk pinnen

Maar je moet even niet slepen. Probeer rechtermuisknop en dan vast maken aan taakbalk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan