Problemen met renderen in Vegas Pro 12

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArjanHier

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2014
Berichten
35
Hallo,

Ik ben sinds kort bezig met kleine filmprojectjes met vrienden, waarbij ik als enige met een beetje ervaring, de taak krijg om het edit werk te doen.
Na wat rondkijken leek mij Vegas wel een goed programma om het in te bewerken, en het gaat dan ook zeker goed. Tot ik bij het renderen aankom, ik heb tal van verschillende files geprobeerd, render settings van het internet afgepakt, disable resample aan, etc, maar altijd is de kwaliteit gewoon totaal niet goed.

Ik heb zelf weinig verstand van zulk soort dingen, weet iemand hoe ik dit moet oplossen? :confused:

Met vriendelijke groet,
Arjan

---

Geen idee of het nodig is, maar hier mijn PC specificaties:
Windows 8.1
Intel Core i5 3350P
NVIDIA GeForce GT620 2GB
1TB Hard Drive
6GB DDR3

Hier een screenshot van m'n project settings.
Screenshot_17.png
 
Je verteld er niet bij wat de kwaliteit van de bron bestanden zijn, die worden er niet beter op na het renderen.
 
Je verteld er niet bij wat de kwaliteit van de bron bestanden zijn, die worden er niet beter op na het renderen.

Dat verschilt enorm. Ik ben op dit moment bezig met een soort van simpele intro.

Ik heb een video van lage kwaliteit gebruikt (1280x720, 9904 data rate, 9934 bitrate, 14 frame rate, MP4 bestand), maar ik heb er een blur filter over heen gegooid, dus daar zou ik toch geen last van moeten hebben?

Daarnaast heb ik enkele PNG bestanden erbij gedaan (het logo o.a.) en er een fade effect overheen gegooid.

Het is niet zomaar een beetje kwaliteit verlies wanneer ik render, maar bij transparante PNG bestanden zijn de randen ineens heel pixelig, en bij bijvoorbeeld video word het onscherp wanneer er (ookal is het een klein beetje) bewogen word. Zelfs tekst van het programma zelf word onscherp.

Mvg
 
Quoten is niet nodig als je direct reageert.
Bron en doelformaat is gelijk aan je project, dus het vergroten van het beeldformaat is geen issue.
Ik ken vegas inhoudelijk niet, werk zelf met powerdirector, maar als je de blur opties achterwege laat? De png bestanden zijn mogelijk ook lowres.
Kan je geen png in HD vinden?
Schiet eens 2 plaatjes, 1 van de bron en 1 na het renderen, en plaatst deze hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan