Hoe VCR tapes overzetten op pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
947
Ik wil mijn kratje videobanden op de computer zetten om daarna op dvd te branden.
Daarvoor gebruik ik een oude maar destijds zeer geavanceerde Medion desktop die volgens de ooit bijgeleverde documentatie daarvoor geschikt is. Ik heb er Windows 7 op gezet.
Op het front zitten aansluitingen voor een VCR: Video composiet (geel cinch), Audio L + R (wit en rood cinch).
De recorder is een oude mono VCR van Hitachi met achter Video out (Geel cinch) en Audio out (wit cinch). Ik heb ze met elkaar verbonden (geel naar geel en wit naar wit). Bij het afspelen hoor ik alleen op één kanaal geluid (logisch want de VCR is mono) en ik heb geen beeld. Mijn vraag: hoe kan ik vanaf de VCR opnemen?
 
LWM,
kijk eens hier http://www.mediaexclusive.nl/video/video-op-dvd/
Hier omschrijven ze hoe je dit kunt doen. Zo'n grabbertje er tussen werkt goed volgens mij kun je zelfs je geluid over twee boxen laten klinken.

meestal zijn de grabbertjes tussen €25 en €50 euro, maar dat is een kwestie van googel.heb zelf zo'n ding en het werkt wel.

succes Perry
 
Maar er zit dus al een capture card in deze pc.
 
En heb je ook de juiste software op de computer staan?
 
Hij stamt uit de begintijd van Windows XP en de juiste software zal er toen wel op hebben gezeten. Nu blijkbaar niet meer. Medion heeft geen downloads meer voor drivers voor deze pc heb ik gelezen bij een eerdere topic. De Sony dvdrw doet het ook niet (ziet geen schijf) en daar kon ik bij Medion ook geen driver voor vinden. Driver booster geeft ook geen oplossing.
 
Er zit in een ATI radeon 9800 pro (128mb) in. Ik heb op de AMD site gezocht, maar zie hem daar niet. En ik ben niet de enige die het daar niet vindt op internet.
De Medion heeft als type code MED SN 111 480 10100 725, ook heeft hij een code 10003148.
Via everest home heb ik ooit de gegevens opgehaald en daar stond:

Video kaart radeon 9800 pro (microsoft corporation) 128 mb
Video kaart radeon 9800 pro sec (microsoft corporation) 128 mb
3D versneller ATI radeon 9800 pro R350

Ik vond toen ik de driver intikte een site die alle ontbrekende en verouderde drivers liet zien, inclusief deze en de driver van de ingebouwde prism wlan die ik ook mis, maar als je zegt 'update', dan moet je eerst flink dokken.
 
Volgens Driver booster zitten de drivers voor alle apparaten er in en zijn ze up to date. Ik heb nu dual boot Linux mint er naast gezet om te zien wat er dan gebeurt. Overigens werkt de ingebouwde WLAN die ik in Windows nooit actief kreeg in Linux prima, dus wie weet.
 
Mss kun je via Linux zien welke chipset en zo de wifi heeft en dan de driver vinden voor Windows...

http://www.digitalfaq.com/forum/video-capture/392-ati-wonder-hacks.html
ATI MMC werkt niet onder Win7...
https://social.technet.microsoft.co...hics-cards-on-windows-7?forum=w7itprohardware
Note that All-in-Wonder cards still do not have TV/Capture functionality in Windows 7 no matter what driver you install.

Affected cards:
........
ATI Radeon 9800 Series
.....

Kun je een XP laten werken in een virtual box of XP weer terugzetten...?
Verder zoeken lijkt me dus nu zinloos.... of iemand moet wel heel creatief zijn...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan