Sitecom Homeplug LN-554 geen toegang internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corinneg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2016
Berichten
1
Ik heb een Ziggo router.
Om internet op de 1st en 2de verdieping te kunnen ontvangen heb ik eerder een LN 555 geinstalleerd. Het werkt prima.

Nu wil ik graag een LN 554 erop aansluiten om betere wifi verbinding te krijgen op de begane grond.

Ik heb alle instructies gevolgd maar ik krijg geen toegang tot internet via de nieuwe LN 554. Wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor advies, ik ben ten einde raad.
 
IMHO is "ten einde raad" wel erg dramatisch gebracht. :rolleyes:

Je zou nu minstens 2 LN 555's moeten hebben. Meest logische is om eerst de LN 555 die niet aan je router is aangesloten naar beneden te halen en te kijken of dat op de begane grond werkt. Indien niet, dan kun je 2 problemen hebben:
a. Stroomgroepen "sluiten niet aan". In dat geval kun je het aansluiten van een extra/andere homeplug op die plek wel vergeten (als de bedoeling is die met het homeplug netwerk van de LN 555's te koppelen, dus niet een aparte set van (minstens) 2 homeplugs te gaan aanleggen naast die van de LN 555's).
b. Je sluit de homeplug verkeerd aan. Er mag geen verlengsnoer etc. ingezet worden, dus het homeplug apparaat moet direct toegang hebben tot het stroomnetwerk (dus, o.a., moet rechtstreeks een wandcontactdoos in, en die wandcontactdoos mag niet afgetakt zijn een andere etc.)

Werkt het met de LN 555 wel, dan even goed doornemen wat hier wordt gezegd over het aansluiten van een extra homeplug apparaat in een bestaand homeplug netwerk.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wel verbinding op een plek, niet op een andere

Ik heb net de Sitecom LN-554 gekocht als uitbreiding op een andere Sitecom Homeplug set (LN-556). Na installatie vlak bij de hoofd-homeplug, werkte hij naar behoren, maar toen ik hem op de beoogde plek (gastenhuisje achter in de tuin) wilde gaan gebruiken, kreeg ik geen verbinding met het internet. Alle lampjes branden zoals zou moeten (ook het lampje met de stekker), de laptop cq iPad herkennen die homeplug, maar er komt dus geen verbinding tot stand. Terug op de eerdere plek doet hij het wel. De homplug in het huisje zit in een normaal stopcontact, dus geen losse stekkerdoos.
Het probleem lijkt dus redelijk op de eerdere post. Wat kan het probleem zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan